Ingezonden persbericht


Allereerste naslagwerk voor een duurzaam leven

Amsterdam, april 2009 - Met een uniek naslagwerk en een website boordevol onafhankelijke informatie lanceert ClubGreen op 9 april gereedschap voor een duurzame samenleving. ClubGreen jaarmagazine bevat betrouwbare tips en achtergrondinformatie om je leven van A tot Z op een duurzame manier in te richten. De website www.clubgreen.nl bundelt de laatste wetenschappelijke inzichten van gerenommeerde kennisinstituten. Googelen is vanaf nu overbodig!

Je hebt net een huis gekocht en wilt zelf duurzame energie opwekken, maar je hebt geen idee hoe dat moet. Als modeliefhebber wil je eerlijke kleding dragen, maar waar is die te koop? Als autoliefhebber wil je overstappen op een schone, zuinige auto; maar waar moet je op letten? Het unieke naslagwerk ClubGreen jaarmagazine geeft op deze en andere vragen compacte antwoorden. Je bent in een mum van tijd op de hoogte zonder te verdwalen in een digitaal informatieoerwoud. Wie vervolgens de tuin milieuvriendelijk wil inrichten of verantwoord op vakantie wil, slaat er gewoon het ClubGreen Magazine nog een keer op na.

Inspirerende interviews
ClubGreen jaarmagazine biedt volop inspiratie. Het magazine bevat interviews met cradle to cradle-goeroe Michael Braungart, auto-opperhoofd Peter Jannsen (RAI Vereniging), bio-topkok Gerhard van den Broek (Landgoed Rhederoord), vegetariër en geheelonthouder Koos van Dijk en duurzaamheidspecialist Gerben Passier (TNO). Tenslotte legt de directeur van de duurzame beleggersvereniging VBDO uit waarom groen beleggen zeker loont. Ook de gadget-liefhebber komt in ClubGreen jaarmagazine aan zijn/haar trekken in rubrieken met de slimste must-haves voor de bewuste consument. Adverteerders, groot en klein, zetten hun schoonste, mooiste en zuinigste apparaten in de etalage.

Mentaliteitsverandering
Nu de economie in het slop zit, verwachten trendwatchers dat nieuwe groei vooral te verwachten is in de sectoren duurzame diensten en producten. Zo gek is dat niet, want de laatste kwartaalcijfers tonen aan dat bedrijven die duurzaam opereren nog prima winsten maken. ClubGreen-uitgever Jeannot Tuijnman constateert in zijn voorwoord dan ook dat "een groeiend aantal mensen bewust nadenkt over de gevolgen van hun leef, woon- en koopgedrag." De roep om schonere mobiliteit, duurzame energie en slimme recyclebare apparatuur is onmiskenbaar. Tuijnman: "Natuurlijk, informatie over milieuvriendelijke producten en diensten is al enige tijd onder ons. Maar die informatie wordt versnipperd aangeboden en omvat lang niet alle geneugten van het moderne leven. ClubGreen begeleidt de huidige mentaliteitsverandering met een handige tool boordevol praktische informatie. Goed doen en genieten wordt met ClubGreen een stuk eenvoudiger."

Nu in de winkel voor ¤4,95!
ClubGreen jaarmagazine ligt vanaf 9 april 2009 voor ¤ 4,95 bij de boekhandel, kiosk en Vitaminstore, maar is ook te bestellen op www.clubgreen.nl Koop deze papieren reus met een gerust hart: het magazine is volledig C02- neutraal. Wie liever bespaart op papier kijkt op de website, waar gerenommeerde kennisinstituten bezoekers informeren over de laatste wetenschappelijke inzichten.

Voor meer informatie en interviewaanvragen, neem contact op met:Nancy Oudenaller: nancy@clubgreen.nl of 020-6163600