Walibi Belgium presenteert haar seizoen met 7 emoties

10/04/2009 09:15

WALIBI BELGIUM

Een gloednieuw interactief globaal concept voor dit seizoen

Waver, 9 April 2009 - Walibi Belgium presenteert vandaag een nieuw communicatieconcept voor het seizoen 2009 : The Big 7. Schrik, geluk, verrassing, angst, opluchting, trots, vreugde- maken deel uit van het palet van emoties dat men kan beleven in een attractiepark... een bezoek aan Walibi laat duidelijk zijn sporen na! Een attractie is een sensationele ervaring die allerlei emoties opwekt. Dit vormt dan ook het leidmotief voor de Big 7 campagne.

Doorheen het seizoen 2009 worden 7 topattracties in de verf gezet met een origineel communicatie- en animatieprogramma voor elke Big 7 attractie. Het eerbetoon aan deze attracties gebeurt zowel in media, op het web als in het park zelf.

De maand april staat bijvoorbeeld in het teken van de Weerwolf. Een mensenketting van 1,028 km lang zal gevormd worden.

Exclusief in Walibi : een interactief en globaal concept voor de bezoekers

De 7 emoties in beeld

Walibi komt terug op televisie (na een afwezigheid sinds 2003) met 7 verschillende originele TV-spots. Deze 7 spots beelden elk een emotie uit door middel van close-ups van 7 verschillende gezichten. Vanuit een half humoristisch, halfdramatisch standpunt worden de 7 emoties gelinkt aan de 7 hoofdattracties. De high speed (erg vertraagde beelden) techniek waarmee de spots werden gemaakt, is een zeer gewaagde technologie die emoties vergroot en vastlegt. Dit concept is een baanbrekende manier van communiceren in de Europese pretparkenwereld.

De Big 7 in Walibi

Iedere Big 7-attractie heeft een eigen podium met speciale effecten gekregen waar op een originele manier de bezoekers de 7 emoties kunnen ervaren. Wie dit wenst, kan de animaties activeren en zich fotograferen op de verschillende podia.

De Big 7 op het Web

De bezoekers die zich laten fotograferen op één van de Big 7 podia, kunnen deelnemen aan de onlinewedstrijd op www.thebig7.be. Door hun foto te uploaden en het meeste aantal stemmen te ronselen bij familie, vrienden en kennissen, maken ze kans om « De held van het jaar 2009 » te worden.

Deze held mag 100 vrienden uitnodigen in Walibi en krijgt zijn eigen standbeeld in het park.

De Big 7-attracties: unieke en populaire attracties

Als marktleider in België biedt Walibi een groot patrimonium aan attracties voor alle leeftijden en durfniveau's aan. Haar attracties zijn uniek in België, sommigen zelfs uniek in Europa.

De Weerwolf bijvoorbeeld is de eerste en enige houten achtbaan in België. De Calamity Mine blijft tot op de dag van vandaag één van de 4 grootste mijntreinen in Europa. De Vampire is de enige suspended rollercoaster in België waarbij, 5 loopings lang, de benen in de lucht bengelen.

De Flash Back is één van de zeldzame "log fume" attracties in Europa. Ze is zelfs één van de enige ter wereld met een achterwaartse duik!

Omwille van haar omvang en decors is de Radja River dan weer een zeer spectaculaire en avontuurlijke « rapid river ». Dit maakt van de Radja River de populairste attractie in Walibi Belgium. De Challenge of Tutankhamon is een unieke attractie in het genre interactieve «Dark Rides» en uniek in heel Europa. En uiteindelijk is de Dalton Terror de enige in haar soort in heel België en één van de hoogste attracties in Europa.

Een renovatieprogramma van de grootste attracties

Dhr. Medroa, directeur van Walibi Belgium verklaart : "Ik ben ontzettend trots om dit gewaagd en innoverend eerbetoon aan de Big 7-attracties te presenteren. Het is voor Walibi het resultaat van de sinds 2006, door de Compagnie des Alpes, gerealiseerde investeringen. Het investeringsplan heeft Walibi onder andere de mogelijkheid geboden de belangrijkste attracties volledig te renoveren. Het investeringsprogramma zal in 2010 verder gezet worden met een volledige renovatie van Aqualibi en verschillende andere grote projecten. Innovatie en herwaardering vormen de twee peilers van onze strategie."

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel