De nieuwste versie van DOFUS "De 21e Spreuk" beschikbaar


Check het snelst groeiende Nederlandse spel

WORMERVEER, 20090410 -- Versie 1.27 van het online spel DOFUS, ontwikkeld door ANKAMA, is vrijgekomen op 7 April. Deze update bevat nieuwe speciale klassespreuken, nieuwe alliantie missies, nieuwe uitdagingen en verschillende andere aanpassingen om het spel leuker en toegankelijker te maken!

Het ANKAMA team werkt niet alleen aan de grafische update van DOFUS 2.0, maar ze verbeteren ook de kwaliteit van het huidige spel. Deze nieuwe versie van DOFUS bevat:

DE INTEGRATIE VAN SPECIALE KLASSE SPREUKEN

Elke klasse (Cra, Feca, etc.) zal zijn eigen special spreuk krijgen. Deze 21e spreuk kan worden behaald met een Doploon fiche. Spelers kunnen een fiche krijgen door een Dopple te verslaan in hun klassetempel. Een Dopple is een krachtig wezen met de spreuken van een van de speelbare klassen tot zijn beschikking. Doploons kunnen worden ingewisseld voor ervaring en voorwerpen, en daarom zijn ze ook zo gewild door spelers.


DE VERBETERING VAN VITALITEIT EN SNELHEID VAN HET LEVENSPUNTEN EN ENERGIE HERSTELPROCES VAN KARAKTERS

Spelers krijgen nu 5 Levenspunten er bij per level vanaf level 1. Dit gebeurde vroeger alleen bij karakters met een hoog level. Daarnaast is het herstel van Levenspunten en Energie versneld voor alle karakters of ze nu zitten, bewegen of de verbinding verbroken hebben.


NADRUK OP PVP MISSIES (SPELER VS SPELER)

PvP missies verschenen met versie 1.26 op Dofus en zijn aanvalsopdrachten tegen andere spelers. De ervaring die behaald werd uit deze missies is verhoogd met 50% om PvP een echt alternatief voor PvM te maken om karakters te verbeteren.

Naast andere nieuwe dingen, zijn er de Strokens. Elke keer dat een speler een PvP gevecht wint, krijgen ze 2 Strokens, naast ervaring en Kamas (betaalmiddel in het spel). Dit zijn fiches en zijn verbonden met een karakter. Betalers kunnen ze verzamelen voordat ze ze inruilen voor specifieke beloningen bij de NPC die de PVP missies in hun stad (Bonta of Brakmar) aanbiedt. Deze beloningen bevatten Karakteristieken Scrollen - welke gebruikt worden om de karakteristieken (Kracht, Behendigheid, Kans etc.) van een karakter te verbeteren - of Spirituele Stenen (zielstenen die spelers een krachtig kerkermonster laten uitdagen in een arena).

Als een speler is aangewezen als het doelwit van een andere speler en een eerlijk gevecht wint, krijgt die speler de helft van de beloning (1 Stroken en de helft van de ervaring).

DE HERZIENING VAN DE SACRIER KLASSE SPREUKEN

De herziening van de spreuken van Sacriers is gedaan om hun kracht in verhouding te brengen met andere klassen (door het te verlagen) maar ook om hen grotere kansen te geven als ze alleen spelen, in gemixte teams en PvP. De Bestraffingen van de Sacrier zijn nu van beperkte duur, en kunnen opnieuw opgeroepen worden als ze niet meer werken. Zo lang een Bestraffing duurt, geven alle klappen die de Sacrier krijgt hem bonussen (welke afhangen van het leven van de Bestraffing) - totdat de drempel bereikt is. Bonussen kunnen verschillen met wie de klappen geeft aan de Sacrier - een monster of een bondgenoot. Bonussen die Sacriers kunnen krijgen in een beurt zullen 5 beurten duren en kunnen opgestapeld worden.

DE INTRODUCTIE VAN ONHEELBARE SCHADE

Om eindeloze PvP of PvM gevechten te voorkomen, is de helende kracht verminderd. Met elke klap die je toegedaan wordt, zal maar een gedeelte van de Levenspunten hersteld worden. Daarom, zal het maximum aantal Levenspunten van een karakter onverbiddelijk afnemen tijdens elk gevecht- onafhankelijk van het aantal ontvangen helingen. Dit nieuwe system ondersteunt het tactische aspect van het spel.

NADRUK OP KLASSETEMPEL DOPPLES

Spelers kunnen hun klasse Dopple eens per dag uitdagen. Als ze de Dopple verslaan, krijgen ze een Doploon. Doploons geven spelers hun Speciale Spreuk, de wekelijks bos met kerkersleutels (wat spellers eens per week toegang geeft tot alle kerkers), en een Gildelogem (een zeldzame steen waarmee spelers hun gilde kunnen aanmaken) of om een spreukniveau te vergeten.

NIEUWE MISSIES EN ALLIANTIE BELONINGEN

De oorlog tussen Bonta en Brakmar gaat verder! 10 nieuwe alliantie missies (level 40 - 50) zijn er bijgekomen! Een extra Orde missie is toegevoegd voor elke orde. Beide steden hebben drie ordes en je bij hen voegen geeft spelers de mogelijkheid zich te specialiseren als krijger, priester of spion. Als spelers gespecialiseerd zijn, hebben ze toegang tot de tweede rang van hun Orde en alliantie beloningen ontvangen (Aanval, Resurrectie, Bevrijding, voorwerpouflage of onbeweeglijke camouflage drankjes). Deze beloningen zijn gelinkt aan PvP gevechten maar kunnen niet gebruikt worden in gevecht.

NIEUWE UITDAGINGEN

Uitdagingen zijn missies die per gevecht aan spellers worden gegeven. Als ze hun missie voltooien, krijgen ze ervaring bonussen en voorwerpen aan het einde van het gevecht. 37 Uitdagingen (inclusief 3 verborgen uitdagingen) zijn toegevoegd aan het spel.

NIEUWE METHODE OM INITIATIEF TE BEREKENEN

Initiatief is de eigenschap die bepaalt in welke volgorde monsters en spellers aan de beurt komen.
Vanaf nu, zullen voor de berekening van Initiatief alleen Levenspunten en bonussen voor Initiatief van uitrusting en eetbare voorwerpen worden meegenomen.

EEN EERLIJKERE BEREKENING VOOR TACKELEN

Tackelen is de actie wat zorgt dat je vijand niet van je weg kan lopen in een gevecht. Het wordt nu als volgt berekend: spelers met dezelfde Behendigheid hebben een kans van 50% om de ander te tackelen.
Hoe groter het gat tussen de Behendigheid van de spellers, hoe makkelijker het tackelen wordt voor de speller met de hoogste Behendigheid.

Al deze aanpassingen zijn gemaakt om het tactische gedeelte van het spel en het plezier voor reguliere spelers te vergroten.


Meer details over deze update kunnen hier gelezen worden: www.dofus.com/nl/mmorpg/21-e-spreuk-1


About the ANKAMA Group
Founded by Anthony Roux, Camille Chafer and Emmanuel Darras in Roubaix in 2001, ANKAMA is an independent group which produces digital creations and employs over 300 people. The international success of the group's MMORPG DOFUS, with more than 14 million players, enabled ANKAMA to branch out into several related industries: online games, publishing, animations, web design, press, mobile phone services, video games for next gen' consoles. ANKAMA is also developing Wakfu, a crossmedia project composed of animated cartoon, video game, card game and comic book. For more information, visit our official website:
www.ankama-group.com

DOFUS
Treading a lush path between video game and animated cartoon, DOFUS brings a whole new dimension to online Massively Multiplayer Online Role-Playing Games. With its manga-inspired graphics, gripping tactical game play and wild humour, DOFUS has created a unique style of its own for other massively multiplayer online games (MMORPG) to follow and has already seduced 14 million players worldwide. For more information, visit the official site: www.dofus.com

UnitedGames





Ingezonden persbericht