Ingezonden persbericht


Nieuw RTL programma wordt door consumenten 'gebuzzed': Buzzer buzzt 'Lekker Slim'

Amsterdam, 8 april 2009

Word of Mouth Marketingbureau Buzzer gaat het nieuwe RTL5-programma 'Lekker Slim' met Bridget Maasland via mond tot mond reclame onder de aandacht van de kijkers brengen. 'Lekker Slim' wordt zondag 12 april om 21:30 uur voor het eerst bij RTL5 uitgezonden. Het programma stelt aan de hand van vragen aan de kaak of mannen kunnen inschatten welke vrouwen alleen lekker zijn, welke ook slim.

De 40.000 consumenten (Buzzers) die bij Buzzer zijn ingeschreven krijgen als eerste de kans het programma te zien voordat het op tv komt. Zij kunnen hun mening geven en het 'doorbuzzen' aan anderen. Deze 'TVBuzz' is een primeur op het gebied van Word of Mouth marketing. Nooit eerder is een tv programma op deze manier gepromoot.

De Buzzers kunnen een gedeelte van de eerste aflevering online bekijken. Ze kunnen hun mening geven, een quiz invullen en het filmpje en hun eigen mening doorbuzzen via Hyves, chat, andere sociale netwerken en uiteraard door er met anderen over te praten. Door de verspreiding van een grote hoeveelheid meningen van consumenten die gebaseerd is op een echte kijkervaring ontstaat nog voor de eerste aflevering veel invloedrijke 'word of mouth'.

Buzzer voert hiernaast een analyse uit op het oordeel en buzzgedrag van de Buzzers. Hiermee wordt duidelijk wie iets van het programma vindt en hoe het verder verbeterd kan worden. RTL5 overweegt in de toekomst de inzichten die ontstaan door een dergelijke dialoog met de consument, te gebruiken als kijkerprofiel voor relevante adverteerders.

Buzzer voerde eerder wel een campagne uit voor het zeer succesvolle format 'Op zoek naar Evita', voor de Avro. Daarbij vormden de Buzzers een deel van het publiek in de liveshows.

Einde bericht

Buzzer
Buzzer is het leidende Word of Mouth Marketing bureau in Europa. 40.000 consumenten krijgen via Buzzer de mogelijkheid als eerste nieuwe producten en diensten uit te proberen. Buzzer breidt haar werkgebied snel uit. Het bureau buzzt niet alleen nieuwe productcategorieën, maar breidt de komende maanden ook uit richting Duitsland.