Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Economische crisis verleidt fietser
tot doe-het-zelven

Toenemende onzekerheid en wankelend vertrouwen in de huidige economie verleidt consumenten tot een veranderend koopgedrag. Halfords stelt over het eerste kwartaal van dit jaar een sterke toename vast van de verkoop van doe-het-zelf en technische artikelen voor fiets en auto. De omzet van technische fietsproducten en het doe-het-zelf assortiment, juist de artikelen waarmee de consument geld kan besparen, kende in het eerste kwartaal van 2009 een stijging van ruim 15%. De economische tegenwind van dit moment lijkt het doe-het-zelven aan de fiets te stimuleren: 'De Nederlandse fietser stapt blijkbaar - geforceerd door de financiële crisis - in grote getale over naar zelfwerkzaamheid'.

"Als speciaalzaak met 160 winkels in Nederland en België zien wij als één van de eersten de marktontwikkelingen. Wij kunnen niet anders dan concluderen dat de Nederlandse fietser overstapt naar doe-het-zelven", zegt Willem Marcelissen, algemeen directeur Halfords Nederland. "We zien een sterke omzetstijging in fietsonderdelen en bovendien horen we van onze winkelmanagers dat er veel vragen worden gesteld aan onze fietsmonteurs. Daarbij zien we in de groep 'fietsonderhoud' zoals fietsgereedschappen, fietsolie en kettingreinigers een omzetstijging van bijna 50%. Ook de verkoop van fietsonderdelen als handvatten, remkabels, fietsstandaards en pedalen is sterk gestegen. Doordat ook de verkoop van fietsbanden en sets voor bandreparatie ieder met bijna 10% stijgen, duidt dat erop dat Nederland massaal kiest voor het doe-het-zelven aan de fiets."

Over Halfords

Ieder seizoen heeft Halfords een breed aanbod handige en voordelige producten en diensten voor de auto en de fiets. Halfords is specialist in fietsen, fiets- en autoaccessoires, navigatie- en caraudio systemen. Halfords heeft drie winkelformats: citystores, superstores en een webstore en is daardoor altijd dichtbij en bereikbaar.

EINDE BERICHT



Ingezonden persbericht