Ingezonden persbericht


Hoofdrol voor Rotterdamse straatvoetballers in KitKat-campagne

Spectaculaire voetbalhoogstandjes vormen een belangrijk ingrediënt in enkele nieuwe commercials van Kit Kat die momenteel 'hot' zijn in de Golfstaten zoals Dubai. De jongens die eraan meewerken heten voor de campagne Ahmed alias The Whizz Kid, Nizar alias the Artist, Toufeeq alias The Explorer en Omar The Boss. Maar eigenlijk zijn het de Rotterdamse jongens Soufiane Touzani, Kenan Rathinho, Achie en Hamza van het voetbalentertainment bedrijf "Soccershowdown".

Het contrast is groot. Bloemhof, Afrikaanderwijk en Pendrecht zijn de wijken in Rotterdam waar de jongens opgroeiden. De vier straatvoetballers, die voor de KitKat-campagne zijn geselecteerd, komen dus allemaal uit de zogenoemde probleemwijken van Ella Vogelaar. Maar ondanks - of misschien wel dankzij - hun afkomst toeren deze jongens al langere tijd de hele wereld over om hun voetbalkunsten te tonen.

In de zomer van 2008 waren ze enkele weken op tour in de Verenigde Staten om daar voetbal te promoten. Zij verzorgden daar hun trucs op straat in New York, Los Angeles, Chicago en San Francisco, waar ze werden toegejuicht door letterlijk duizenden toeschouwers; het was een opkomst die de verwachtingen van de organisatie ver overtrof. Er kwamen meer dan 40.000 bezoekers naar de evenementen en via verschillende media werden 35 miljoen mensen bereikt. Maar begin dit jaar kon er een nieuw hoogtepunt aan de carrière van de straatvoetballers worden toegevoegd. Zij vertoefden toen enkele weken in Dubai, één van de welvarendste en opwindendste steden van dit moment, om er drie commercials op te nemen voor Nestlé.

Voor het merk KitKat werkten zij aan bijzonder grappige maar vooral kunstzinnige films waarin voetbal een prominente rol speelt. In één commercial doen de jongens waar zij enorm goed in zijn; met heel veel precisie de bal op de meest kunstzinnige manieren in een basket deponeren. Maar in een andere commercial worden trucs uitgehaald met balpennen en hun dop. En in de derde commercial gaan de jongens in de nachtelijke uren aan de slag in een carwash, waar zij met verf een auto behandelen. Bekijk via de link hieronder een van de commercials: www.youtube.com/watch?v=3pu7jprpnjg

Soccershowdown in Rotterdam is gespecialiseerd in shows, clinics en voetbalevenementen met straatvoetballers. Verschillende artiesten van Soccershowdown treden regelmatig op voor uiteenlopende doeleinden. De meest bekende straatvoetballers zijn Soufiane Touzani en Kenan Rathinho. Veel jongeren kennen beide heren ook van het computerspel FifaStreet 2 en de Nike reclames, die beiden gebruik maken van hun trucs en voetbalstijl. Verder trad Soufiane Touzani vorige jaar op als sparringpartner van Ronaldinho, toen deze werd gepresenteerd bij zijn club AC Milan.

Meer info www.soccershowdown.com of www.thechunkyboys.com

Meer informatie -