Amsterdam RAI

Exposanten AutoRAI profiteren van RAI Lead Generation Systeem

10 apr 2009

Op AutoRAI 2009 komen importeurs in contact met veel bestaande en potentiële klanten. Om hieraan een goed vervolg te geven, maken exposanten gebruik van het innovatieve RAI Lead Generation Systeem. De verkoopmedewerkers op de stands voeren de gegevens van de geïnteresseerden in op een PDA en vullen daarmee een waardevolle database.
Â
Op de vorige editie van AutoRAI maakte BMW al gebruik van een soortgelijk systeem. Destijds hoefde daarvoor slechts op een klein gedeelte van de beurs een afzonderlijk Wifi-netwerk te worden ingericht. Nu de autoâs zijn verspreid over de gehele beursvloer, is het Lead Generation Systeem in het gehele RAI-complex toegankelijk. Amsterdam RAI ontwikkelde het huidige Lead Generation Systeem. Hiervoor werd speciale software geschreven en de bestaande Wifi-omgeving aangepast en uitgebreid. Hiermee is een systeem ontstaan, waarbij elk deelnemend merk beschikt over een eigen database. Zo kunnen belangrijke gegevens binnen enkele minuten beschikbaar zijn voor de dealer. Uiteraard krijgt elk merk alleen toegang tot de eigen gegevens. Naast de BMW Group (bestaande uit de automerken BMW en Mini en BMW Motor) maken tijdens AutoRAI 2009 ook Alfa Romeo, Ford, Hyundai, Mazda en Suzuki gebruik van het Lead Generation Systeem. In totaal zijn er 163 PDAâs in bedrijf. Â
Mate van belangstelling
Iedere verkoper heeft een eigen code, zodat de individuele prestaties goed bewaakt en desgewenst bijgestuurd kunnen worden. Via de PDA kunnen de NAW-gegevens van geïnteresseerde bezoekers worden ingevoerd. Vervolgens kan daaraan specifieke informatie worden toegevoegd. Bijvoorbeeld of de bezoeker interesse heeft in aanschaf, proefrit, financiering, een brochure of nieuwsbrief. Ook kan de verkoper de mate van belangstelling aangeven. Dit is van grote waarde in het vervolgtraject. Alle ingevoerde data kan namelijk direct worden opgeroepen door de importeur via een beveiligde website. Â
De gegevens kunnen op drie manieren worden binnengehaald, in .xls-, .csv- of .xml-formaat, zodat ze eenvoudig kunnen worden overgezet in het eigen relatiemanagementsysteem. Dit systeem kan worden ingezien door de dealers, die de geïnteresseerde klanten vervolgens kunnen nabellen of de gevraagde informatie toesturen. De importeur kan door middel van een âtrack & trace-systeemâ blijven volgen wat er met de leads is gedaan. Het Lead Generation Systeem helpt de exposanten overigens niet alleen met de opvolging van geïnteresseerde bezoekers, het brengt ook het bezoekersgedrag in kaart.
Â
Over AutoRAI 2009
AutoRAI 2009 kent een vernieuwde opzet. De autoâs staan niet per merk op een stand, maar vergelijkbare autoâs worden bij elkaar geëxposeerd. Dit concept biedt zowel exposanten als bezoekers belangrijke voordelen. De grootste hal van Amsterdam RAI, de Europahal, wordt ingericht voor een uniek evenement, âAutoRAI Lifeâ. Hier worden dagelijks spectaculaire live shows aan het publiek gepresenteerd rond concept cars, primeurs, nieuwe autoâs en sportautoâs. Het nieuwe RAI-gebouw Elicium biedt onderdak aan GoMotor!, een aparte tentoonstelling voor motorfietsen en (motor-)scooters die voor bezoekers van AutoRAI vrij toegankelijk is. AutoRAI 2009 en GoMotor! worden georganiseerd door Amsterdam RAI in nauwe samenwerking met RAI Vereniging. AutoRAI 2009 is geopend tot en met 11 april.
Â
Meer informatie is te vinden op www.autorai.nl.


*