Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 15 april 2009

DE KRACHT VAN DE COMBINATIE BEWEZEN

Uit de eerste analyses van het NOM en STIR fusiebestand blijkt dat De Telegraaf in combinatie met Telegraaf.nl het grootste nieuwsmedium van Nederland is. De krant en de site kennen een minimale doublure en vullen daarmee elkaar goed aan.

In totaal worden 4,7 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder bereikt bij één inschakeling in de krant en één maand internet.

Voor adverteerders en mediabureaus betekent de fusie van NOM en STIR meer inzicht in bruto en netto bereik en dus veel efficiëntere mediaplannen om meer exposure te krijgen met hetzelfde budget. Mediabureaus en adverteerders krijgen bij iedere multimediale campagne in De Telegraaf en op Telegraaf.nl tot september 2009 gratis onderzoek aangeboden naar het effect van de campagne om daarmee de kracht van de combinatie te ervaren.

PRINT INTERNET

Doublure 780.000

2.219.000 3.279.000

Het nieuwe fusiebestand laat tevens zien dat alle print- en internetmedia van Telegraaf Media Nederland met één inschakeling in print en een maand internet in totaal 8,7 miljoen Nederlanders bereiken (64% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder).

"Het gebeurt steeds vaker dat we volledige crossmediale plannen voor adverteerders maken. Nu kunnen we deze nog beter onderbouwen met gevalideerde cijfers. Daar zijn niet alleen wij, maar ook onze klanten zeer bij gebaat", aldus René de Groot, manager projectmanagement crossmedia bij Telegraaf Media Nederland".

Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,4 miljoen unieke bezoekers per maand (Bron: STIR December 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, 402EVENTS.COM en Telegraaf Productiehuis. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels en even zoveel websites. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het meest complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





Noot voor de redactie (