Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT

Grootste online onderzoek van Nederland weer van start 21minuten.nl vraagt Nederlanders om hun mening over economie, klimaat en Europa.

Amsterdam, 15 april 2009 ­ Vanaf vandaag kunnen alle Nederlanders via 21minuten.nl weer hun mening geven over de staat van Nederland. Dit jaar staan de huidige economische situatie, het klimaat en Europa centraal. Tot 12 mei kan iedereen online deelnemen.

In de online vragenlijst wordt gevraagd naar de mening van de Nederlander over de huidige problemen en kansen voor ons land. De burger wordt gevraagd hoe de overheid en andere instanties op de huidige situatie in moeten spelen en wat zij zelf merken en doen. In aanloop naar de verkiezingen voor het Europees Parlement wordt ook gevraagd naar de mening en verwachtingen ten aanzien van Europa.

Daarnaast kan men dit jaar ook actief in discussie gaan over de thema's van 21minuten.nl met opinieleiders en experts, via het online platform de Nationale Dialoog. Op 28 mei worden de resultaten van 21minuten.nl 2009 bekendgemaakt op een groot evenement in Den Haag met politici en beleidsmakers.

Invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 21 minuten. Met telkens meer dan 100.000 deelnemers in eerdere edities van 21minuten.nl is dit het grootste online opinieonderzoek in Nederland geworden.

21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van De Publieke Zaak en McKinsey & Company.
Het initiatief wordt ondersteund door het VSB fonds, het V-fonds, NRC Handelsblad, BvH, Porter Novelli, Favela Fabric, Ster, RTL, Motivaction, SBS, AD, MSN, Hyves en Ilse media.