Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Onderzoek Pluimen: liever verrassing op onverwacht moment Weg met die bloemen op Secretaressedag

Rotterdam, 15 april 2009 - De baas die 16 april, Secretaressedag, denkt zijn secretaresse te plezieren met een bos bloemen kan zich de moeite besparen. Het initiatief om de secretaresse elke derde donderdag van april in het zonnetje te zetten is ouderwets en achterhaald. Dat geeft niet minder dan 69% van de ondervraagden in een enquête van Pluimen aan. Waardering van de secretaresse moet niet aan één speciale dag gebonden zijn en kan op een modernere manier, blijkt uit het onderzoek.

Een ruime meerderheid vindt dat dit elke willekeurige werkdag zou moeten gebeuren, en niet op één speciale dag. Waardering van 'de spin in het web van menig bedrijf' moet volgens 55% namelijk een verrassing zijn. Ruim een derde geeft aan dat dit eigenlijk elke dag zou kunnen gebeuren, bijvoorbeeld in de vorm van een compliment.

Boeket bloemen onvoldoende
Bovendien schort het vaak aan de manier waarop de waardering voor secretaresses wordt getoond, zo blijkt uit het onderzoek. Meer dan de helft vindt een traditioneel boeket bloemen onvoldoende en kiest liever voor een modern, persoonlijk cadeau. Ruim een derde is van mening dat een schouderklopje genoeg is en slechts 13% zou de gebruikelijke bloemen kopen.

"Dat steeds meer mensen hun secretaresse willen verrassen met iets anders dan een bos bloemen is een trend die we zelf ook al signaleren", reageert Joren van der Pluijm (directeur Pluimen) op de uitkomsten van de poll. "De afgelopen jaren steeg het aantal belevenissen dat we rond Secretaressedag verkochten steeds aanzienlijk. Het is een echte piekperiode. Toch durf ik te stellen dat Secretaressedag an sich z'n langste tijd heeft gehad. Ons onderzoek toont aan dat mensen die waardering juist willen loskoppelen van die ene dag. Verrassen op onverwachte momenten, dat wordt de tendens."

Meest verkochte belevenis vorig jaar was een wellness-arrangement. Dat cadeau scoort ook dit jaar weer hoog. Sterk stijgend in populariteit: de hotelovernachting.

Populairste belevenissen Secretaressedag 2009:


1. Wellness-arrangement in een thermencentrum
2. Hotelovernachting

3. Bezoek aan een dierentuin of pretpark

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.

/////

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht