3D TV: Philips eruit, Zero Creative erin


NIJMEGEN, 20090415 -- 3D is hot. Nooit tevoren kwamen er zoveel 3D films uit als dit jaar. Terwijl Philips stopt met de ontwikkeling en productie van haar 'WOWvx' beeldschermen, verhoogt het Nijmeegse Zero Creative de aandacht voor haar 'xyZ' 3D monitor.

'Voor de branche is het denk ik een groot gemis, dat Philips haar 3D divisie abrupt heeft gesloten, daarnaast is concurrentie altijd goed voor de verdere verbetering van ieder product', aldus Jean-Pierre van Maasakker, CEO bij Zero Creative. 'Maar desondanks biedt deze ontwikkeling ons natuurlijk bij uitstek de kans om een flinke slag te slaan.'

En met die slag, wordt indeze bedoeld, het zowel zakelijk als consumentgericht vermarkten van de xyZ 3D LCD monitoren. Hoewel deze schermen thans alleen in de 3 maten 19/24/46' beschikbaar zijn voor zakelijk gebruik, zal Zero Creative naar alle waarschijnlijkheid nog dit jaar een consumenten model op de markt brengen. Dit model zal een wereldprimeur zijn, omdat het over de unieke capaciteit zal beschikken zowel 3D alsmede 2D beeld perfect weer te kunnen geven.

Jean-Pierre vervolgt: 'Met het oog op de consumenten willen we onderzoeken of we het mogelijk kunnen maken al die recente 3D producties uit Hollywood afspeelbaar te maken op onze beeldschermen.' Maar zover is het nu nog niet, voorlopig zal de consument het 'moeten doen' met een nieuwe manier van ervaren van 3D games. Dat is nu al mogelijk.

Het bedrijf is nu op zoek naar distributeurs en winkelketens om het beeldscherm van de toekomst bij de eindgebruiker te krijgen.

Zero Creative is gespecialiseerd in 3D belevingen en maakt hiervoor o.a. interactieve realtime 3D presentaties. Daarnaast is zij thans de enige leverancier van een hoogwaardig LCD beeldscherm, gebaseerd op lenticulaire techniek, dat 3D mogelijk maakt zonder brilletjes.

www.zerocreative.com/xyz