Battle of Concepts schrijft prijsvraag uit voor T-Mobile

Studenten denken mee over hoe wachten leuker kan worden

Utrecht, 16 april 2009 - De nieuwste vraag op Battle of Concepts.nl betreft het leuker maken van het wachten in een winkel. T-Mobile Netherlands BV schakelt het crowdsourcingplatform in om hiervoor zoveel mogelijk bruikbare ideeën te krijgen. Op de site van Battle of Concepts kunnen organisaties vraagstukken plaatsen die opgelost worden door studenten en Young Professionals tot en met 30 jaar. Deelnemers leveren hun ideeën en oplossingen aan in de vorm van een concept, een beschrijving van het idee. Het beste concept wint uiteindelijk de Battle.

Battle T-Mobile

In haar T-Shops biedt T-Mobile klanten en potentiële klanten verschillende producten en diensten. Iedereen kan in de winkels terecht voor onder meer advies, reparaties en vragen over de factuur. Door het succes van de T-Shops ontstaan soms wachttijden die voornamelijk potentiële klanten kunnen afschrikken. Het telecombedrijf probeert het ontstaan van rijen te voorkomen en wil daarnaast, als het toch langer duurt dan gewenst, het wachten aangenamer maken. T-Mobile heeft Battle of Concepts ingeschakeld om ideeën op te doen waarmee het wachten leuker wordt.

T-Mobile looft in totaal 5000 euro aan prijzengeld uit waarvan 1500 euro voor de winnaar. Battle of Concepts verwacht zo'n 100 innovatieve inzendingen. Studenten en Young Professionals kunnen tot en met 24 mei hun idee inzenden via de website www.battleofconcepts.nl.

Over Battle of Concepts
Battle of Concepts (www.battleofconcepts.nl) is een crowdsourcingplatform waar organisaties vraagstukken plaatsen die worden opgelost door studenten en Young Professionals (HBO en WO t/m 30 jaar). Met een Talent Pool van meer dan 4000 studenten en Young Professionals is Battle of Concepts de grootste denktank van Nederland. De opdrachtgevers van Battle of Concepts, o.a. Rabobank, Eneco, TNT, Mars, TNO en de Rijksoverheid, hebben inmiddels al bijna 300.000 euro aan prijzengeld beschikbaar gesteld.