Ingezonden persbericht


Discovery Channel wint Dutch Promo Award met 'Ben jij Tornado-proof?'

Amsterdam, 16 april 2009 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, is vandaag bekroond met een Dutch Promo Award. De Storm Chasers promo sleepte de prijs binnen in de categorie beste campagne.

In de Storm Chasers promo 'Ben jij Tornado-proof?' wordt de kijker opgeroepen om door middel van het insturen van een filmpje, te bewijzen dat hij Storm Chaser-proof is. Hiervoor moet hij 30 seconden rondraaien op een bureaustoel en daarna iets origineels doen zonder te vallen. De promo werd ingezet ter introductie van het tweede seizoen van de populaire serie Storm Chasers en was onderdeel van geïntegreerde marketingcampagne bestaande uit online, onair en offair componenten. Storm Chasers was een van de meest succesvolle programma introducties in 2008.

Alco de Jong, Channel Director Discovery Networks Benelux: "Fantastisch dat we met onze Storm Chasers promo een Dutch Promo Award hebben gewonnen. Ruim een jaar geleden begonnen we met de lokalisering van onze on air activiteiten. Het lokale on air team is onder leiding van Rene Andreasi-Bassi verantwoordelijk voor alle uitingen, van promo's tot zendernavigatie. Alles wordt in eigen beheer geproduceerd. Dat doen we om Discovery Channel zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de Nederlandse man. Deze award is voor mij een bevestiging van de kwaliteit die we in huis hebben en waar Discovery Channel voor staat: uitdagend, echt, blikverruimend en persoonlijk."

Discovery Channel laat de laatste maanden een historisch marktaandeel van 4,4%* zien. Discovery Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen. Het winnen van de Award valt samen met de introductie van de nieuwe brand campagne, zie www.discoverypers.nl/ campagne_2009/

De promo werd geproduceerd door Palookaville en is te zien op http://www.dutchpromoawards.nl/uitreiking09/15campagne.html

*Bron: SKO, M25-39 Q1 2009
o-o-o-o



Ingezonden persbericht