SPS richt zich op uitbreiding partnerkanaal


REEUWIJK, 20090416 -- SPS, specialist in beheer en continu??teit van ICT-omgevingen, is op zoek naar nieuwe partners. Het bedrijf richt zich hierbij op ondernemingen die remote ICT-beheerdiensten verlenen. Zij kunnen de geavanceerde Business Service Management oplossing Gensys 7 inzetten voor remote support en beheer van ICT-infrastructuren en tevens hun primaire bedrijfsvoering beter ondersteunen.

SPS signaleert in de markt een groeiende behoefte aan goede tooling. Er zijn in Nederland circa tweeduizend bedrijven actief die de overstap willen maken van een faciliterende dienstverlening naar managed services. Klanten willen steeds vaker een op de businessbehoefte gerichte Service Level Agreement (SLA). Dit houdt in dat er beheerd moet worden op basis van die business services. Met de ontwikkeling van Gensys als monitoring tool naar Business Service Management oplossing kan SPS zijn nieuwe partners helpen om aan de huidige eisen van hun klanten te voldoen door proactief te beheren en incidenten te voorkomen. De combinatie van de geavanceerde tooling, een uniek contributiemodel, vijftien jaar ervaring met professioneel beheer en de bereidheid van SPS om die kennis en best practices te delen, levert de SPS Gensys partners een enorm concurrentievoordeel op.

Frits Timmermans, operationeel directeur bij SPS: "Er is een sterke ontwikkeling gaande binnen de IT-beheermarkt. Het is niet meer van deze tijd om alleen nog maar te faciliteren in de vorm van ruimte, koeling en dataverkeer. Klanten willen te allen tijde voorkomen dat er procesverstoringen optreden. Denk bijvoorbeeld aan logistieke transporten; bij storing levert dit het bedrijf zowel financi??le schade op als schade aan het imago. Om de SLA's waar te kunnen maken, is goede tooling heel belangrijk. Wij zijn actief op zoek naar nieuwe partners die hun werkwijze willen verbeteren en hun dienstverlening naar een hoger plan willen brengen tegen lagere kosten."

Over SPS
SPS, opgericht in 1994, is een volledig Nederlands bedrijf dat zich onderscheidt door een proactieve en bedrijfsgerichte benadering van ICT-beheer. SPS biedt totaaloplossingen waarin alle wenselijke componenten op het gebied van ICT-beheer en continu??teit aan bod komen. Dit is ontwerp, implementatie, monitoring, beheer en uitwijk in ????n. SPS ondersteunt hiermee zowel ICT-afdelingen als ICT-dienstverleners bij het veranderproces van technology provider naar service provider.

In het eigen RES-Q remote beheercentrum wordt gedurende 24 uur per dag, zeven dagen per week maximale beschikbaarheid gegarandeerd voor meer dan vijftig organisaties. Deze diensten worden altijd uitgevoerd op basis van de Gensys-oplossingen voor enterprise systems management. SPS is tevens ontwikkelaar en leverancier van deze Gensys-producten en biedt organisaties zo (totaal)oplossingen.
SPS biedt in haar moderne en beveiligde datacenter uitwijk en disaster recovery-oplossingen als managed service. Meer dan driehonderd nationale en internationale organisaties maken gebruik van de oplossingen en diensten van SPS. SPS is gespecialiseerd in serveroplossingen gebaseerd op onder andere Windows, Unix, Linux en Database systemen als SQL server, Oracle en Progress, evenals storage-oplossingen van EqualLogic en CommVault. Meer informatie is te vinden op www.sps.nl.





Iingezonden persbericht