Ingezonden persbericht

GPXS Services

Aanbieder BlackBerry-diensten GPXS Services groeit ondanks recessie

GPXS Services dankt succes aan populariteit BlackBerry en groeiende markt voor kostenbesparende BlackBerry-dienstverlening

Amsterdam, 16 april 2009 ­ Aanbieder van BlackBerry-diensten GPXS Services groeit ondanks de huidige recessie. Dit succes is een gevolg van de groeiende populariteit van BlackBerry-smartphones en van het feit dat klanten juist nu graag besparen op het beheer van mobiele apparatuur en applicaties.

De buitengewone groei van Research In Motion (RIM), producent van BlackBerry-smartphones,bewijst dat de strategische keuze van GPXS om de serviceactiviteiten in de aparte organisatie GPXS Services onder te brengen de juiste beslissing is geweest. RIM maakte onlangs de financiële resultaten bekend over het vierde kwartaal (eindigend 28 februari 2009). Het bedrijf realiseerde in deze periode een omzet van 3,46 miljard dollar, 84 procent hoger dan een jaar eerder. De positieve resultaten van RIM bieden nog meer kansen voor GPXS Services.

Steeds meer bedrijven werken met BlackBerry-smartphones. Hoe meer er hiervan zakelijk worden verkocht, hoe groter de vraag is naar (managed) services voor deze smartphones. De toenemende vraag naar services komt ook voort uit het toenemende gebruik van mobiele e-mail- en andere applicaties. Dit zorgt voor een complexer beheer van de mobiele omgeving.

BlackBerry-smartphones waren tot voor kort voornamelijk bestemd voor leden van het managementteam en managers. Tegenwoordig krijgen steeds meer medewerkers een BlackBerry-smartphone tot hun beschikking. GPXS Services speelt in op deze duidelijke verschuiving binnen organisaties. Het beheer van de groeiende BlackBerry-pool wordt steeds ingewikkelder. Daarnaast groeit bij organisaties de behoefte aan training over BlackBerry-gebruik. GPXS Services biedt dergelijke trainingen aan. Daarnaast neemt GPXS Services met zijn Managed Services alle beheer- en ondersteuningszaken van de BlackBerry-omgeving uit handen. Voor organisaties met meer dan vijftig BlackBerry-gebruikers levert het uitbesteden van de BlackBerry-omgeving aan GPXS Services al snel een besparing op van ruim twintig procent.

Hans Sporrel, CEO van GPXS Services: "Het succes van BlackBerry zit hem volgens ons in het werkgemak en de toename in efficiëntie die gebruik ervan met zich meebrengt. En dat geldt voor elk type organisatie; van overheidsinstellingen tot commerciële bedrijven. De explosieve groei van RIM verraste zelfs financieel analisten. Wij voorzagen deze groei en brachten daarom onze services onder in de aparte organisatie GPXS Services."

GPXS Services is met zijn Managed Services voor het BlackBerry-platform marktleider in Europa. Het bedrijf heeft naast overheden ook veel nationale en internationale ondernemingen als klant.

Over GPXS Services
GPXS Services is de toonaangevende leverancier van Managed Services voor BlackBerry-smartphones in de Benelux en overige Europese landen. Honderden klanten maken reeds gebruik van de specialisten van GPXS Services voor BlackBerry-beheer, -training, -support en implementation services. Alle consultants van GPXS zijn RIM-certified, evenals de trainers die officieel de RIM-Authorised Trainer-status hebben. GPXS is Alliance Member van Research in Motion (RIM).

GPXS Services werkt nauw samen met partners en telecomoperators. Voor meer informatie: www.gpxs.net.