Ingezonden persbericht


PERSMEDEDELING

Viral marketing voor VNSG Congres

's-Hertogenbosch, 4 februari - Het jaarlijkse congres van de VNSG (Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers) is met een kleine drieduizend bezoekers één van de best bezochte en meest succesvolle bijeenkomsten in de IT-wereld. Dit jaar probeert de VNSG op onconventionele wijze nóg meer bezoekers te trekken. Daarbij mikt de vereniging vooral op de zogenoemde businessmanagers uit het bedrijfsleven. De niet-IT-managers die - meer dan ze zich vaak realiseren - wel afhankelijk zijn van de IT-functie.

Als uitnodiging ontwikkelde online marketingbureau Yourzine voor de VNSG een zogenoemde viral. In dit geval gaat het om een gefilmde computergame, waarin de deelnemer de hoofdrol speelt in een thriller over concurrentie en samenwerking. De bedoeling is de (moordende) concurrentie steeds een stap voor te blijven door te zorgen voor goede samenwerking tussen de business en IT-managers. Idealiter zou die samenwerking moeten leiden tot het gezamenlijk bezoeken van het VNSG Congres op 16 en 17 april aanstaande.

De essentie van virale marketing is dat de boodschap zich snel als een inktvlek verspreidt. Dat zal ook met deze viral gebeuren, doordat deze zich in hoge mate onderscheidt van de klassieke congres- of seminar-uitnodiging; een kleurig en keurig drukwerkje met en begeleidende brief. De VNSG zet zijn eigen relaties - grotendeels IT-managers - in om ook de businessmanagers te bereiken. De klassieke media (drukwerk, post etc) zullen niet worden ingezet. Volgens Bibian van Drie, projectmanager van het VNSG Congres, is samenwerking tussen de verschillende disciplines essentieel. "Steeds meer IT-beslissingen worden vanuit 'de business' genomen. Omgekeerd zijn steeds meer functies voor hun presteren sterk afhankelijk van wat IT hen kan en wil bieden. Het VNSG Congres richt zich er al jaren op om onderwerpen vanuit die twee optieken te belichten. Wat heeft 'de business' nodig van IT en wat heeft IT in ruil te bieden. In het verleden was het niet makkelijk die businessmanagers te bereiken. Met deze profielgedreven marketingcampagne kan deze doelgroep gericht en meetbaar worden bereikt.

Over de VNSG
De Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG) is sinds 1988 hét platform voor alle SAP-gebruikers in Nederland en Vlaanderen. De VNSG ondersteunt gebruikers van SAP-software bij het verhogen van de toegevoegde waarde van deze software binnen hun organisatie. Enerzijds door het stimuleren en organiseren van kennisuitwisseling, anderzijds door het behartigen van de belangen van SAP-gebruikers richting de SAP-organisatie. De VNSG heeft 29 focusgroepen, een eigen website, een magazine en diverse nieuwsbrieven. Ook worden er themadagen, bijeenkomsten en een jaarlijks congres georganiseerd. Wereldwijd is de VNSG de oudste SAP-gebruikersvereniging. Met meer dan 700 aangesloten organisaties (bedrijven, overheden en SAP-dienstverleners) heeft de VNSG procentueel het grootste aantal leden ter wereld. Ruim 50% van de bedrijven uit de top van de AEX is lid van de VNSG.

Over het VNSG Congres
Het VNSG Congres is een initiatief van de Vereniging van Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG) met als doel interactie te creëren tussen de leden van de VNSG, SAP gebruikers en SAP Nederland. Dit tweedaagse ICT-congres vindt ieder jaar in april plaats. Het congres biedt deelnemers de mogelijkheid zich op de hoogte te stellen van ICT-trends en ontwikkelingen in de markt en deze te relateren aan de inzet van bedrijfssoftware binnen een organisatie. Daarnaast worden de nieuwste ontwikkelingen en oplossingen van SAP voor het voetlicht gebracht. Het VNSG Congres biedt SAP-gebruikers en -prospects, VNSG-focusgroepen, VNSG-adviesleden, SAP-partners en SAP-experts talloze mogelijkheden om kennis op te doen, te netwerken en ervaringen uit te wisselen. De meer dan 2700 bezoekers kunnen tijdens het congres deelnemen aan meer dan 60 presentaties. Het VNSG Congres wordt in samenwerking met SAP Nederland B.V. georganiseerd en wordt mede mogelijk gemaakt door de 80 sponsoren die zich presenteren op de informatiemarkt.

Over Yourzine
Yourzine is een online marketingbureau dat denkt vanuit de creatieve oplossing. Trots op zichzelf en trots op haar opdrachtgevers. Vanuit een interactief oogpunt bedient Yourzine haar accounts. Ieder online kanaal wordt geanalyseerd en waar nodig benut om de klant haar boodschap gericht uit te laten zenden. Doel van de opdrachtgever is altijd het vertrekpunt. Van concept tot product tot volledig campagnemanagement.