Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen



01-04-2009: Optredens Nederlandse dj's en bands op `Britse' Koninginnedag

Ferry Corsten, Bart Claessen, Erick. E., Moke, Room Eleven, C-mon & Kypski

Op 17 en 18 april treden in Londen de Nederlandse dj's Ferry Corsten, Bart Cleasssen, Erick E. en de Nederlandse bands Moke, Room Eleven en C-mon & Kypski op tijdens Holland House. Met het evenement wil het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) Britten laten kennismaken met Holland en de typische Nederlandse sfeer tijdens Koninginnedag. Voor de vierde editie van Holland House verwacht het NBTC zo'n 50.000 bezoekers.

CLUBBEN MET FERRY CORSTEN

Vrijdag 17 april gaat Holland House van start met de `Koninginnenach' in club SeOne. Nederlandse top-dj's Ferry Corsten en special guest Bart Cleassen zorgen samen met Erick E., Rafaël Frost en JL Aleph voor een spectaculaire line-up. Sinds 2005 bewerkt het NBTC de Britse clubbing scene. Andrew van der Feltz, vestigingsmanager NBTC Groot-Brittannië: "Nederland vormt een interessante bestemming voor de Britse clubbing scene: de UK heeft ruim 3 miljoen clubbers waarvan 37% aangeeft ook in andere landen te willen clubben. Sterker nog: 25% van de clubbers noemt Amsterdam en 7% van de clubbers noemt Rotterdam als top-3 clubbing-bestemming."

TRADITIONELE KONINGINNEDAG

Op zaterdag 18 april verplaatst Holland House van club SeOne naar Trafalgar Square waar onder andere de Nederlandse bands Moke, Room Eleven (winnaar zilveren harp) en C-mon & Kypski optredens verzorgen. Verder staat deze `traditionele Koninginnedag' in het teken van oer-Hollandse gezelligheid voor het hele gezin met onder andere een meet & greet met Bert en Ernie van Sesamstraat en biedt de National Gallery London een tour langs schilderijen van Hollandse meesters.

STEDENTRIP POPULAIR ONDER BRITTEN

Van der Feltz: "In 2008 bezochten ruim 1,7 miljoen Britten ons land. De meesten komen voor een stedentrip waarbij sfeer bepalend kan zijn. Holland House helpt ons de sfeer over te brengen op (potentiële) Britse bezoekers."

Holland House wordt mede gefinancierd door Expedia, KLM, Heineken, Den Haag Marketing, Madurodam en Wheelbarrow Butter.