NOC*NSF


Arnhem, 17 april 2009

Sponsorpropositie NOC*NSF bewijst kracht voor de sport

De sponsorcontracten van NOC*NSF, onder de naam 'Ambition 2012' zijn getekend en verzekeren voor de komende vier jaren de essentiële steun van de Partners in Sport en Official Suppliers voor de georganiseerde sport in Nederland. Binnen de contractsduur vallen onder andere de Olympische en Paralympische Spelen Vancouver 2010 en Londen 2012.

Lotto, DSM, Ernst & Young, NS, Randstad en Unilever blijven ook de komende vier jaren de Partners in Sport. Onder deze titel mogen ze hun naam verbinden aan NOC*NSF, het Nederlands Olympisch Team en het Nederlands Paralympisch Team. De sponsorcontracten zijn gebouwd op 3 belangrijke peilers: associatie & exposure, unieke evenementen en individueel maatwerk. Naast de Partners in Sport wordt ook de samenwerking met Suppliers voor de komende vier jaren aangegaan. Deze zijn: Heineken, Asics, ATP, Coca Cola, Ricoh, NOS, Suitsupply, Rabobank, Volkswagen, Zilveren Kruis Achmea, Neptunus en Fonds Gehandicapten Sport.

Theo Fledderus, algemeen directeur NOC*NSF, is blij met de continuering van de contracten: "Een geweldig signaal dat onze Partners in Sport en Official Suppliers, ondanks de economische ontwikkelingen, de Nederlandse sport blijven steunen. We hebben voor de komende jaren een aantal ambitieuze doelstellingen bepaald: Het realiseren van een Top 10 positie op de wereldranglijst tijdens de Olympische Spelen, een leven lang sporten en versterking van de sportbranche in Nederland. Om deze doelen te kunnen bereiken is samenwerking met het bedrijfsleven essentieel. Niet alleen op het financiële vlak, maar ook bij het delen van kennis en het ontsteken van het 'Olympisch vuur' in Nederland. Mede door 'Ambition 2012' kan NOC*NSF samen met de sponsoren, allen topbedrijven in Nederland, de ambities gaan waarmaken."

Het totale sponsorbedrag is gestegen ten opzichte van de vorige periode en vertegenwoordigt circa 60 miljoen euro, zowel in cash als producten. Het grootste deel van de sponsorgelden is bestemd voor topsport- en breedtesportontwikkeling in Nederland. Hiermee is 'Ambition 2012' de enige sponsorpropositie die gericht is op de volle breedte van de sport in Nederland, waarbij bouwen aan sport, genieten van sport en samen sporten centraal staat in de samenwerking.
-----------------------