Bluetooth primeur in Belgisch voetbalstadion

15/04/2009 11:07

Koopjeskrant NV

Bluetooth primeur in Belgisch voetbalstadion


Koopjeskrant doet unieke KRC Genk samplingactie !

Vrijdag 17 april 2009 staat er een vernieuwde actie op stapel tijdens de wedstrijd KRC Genk - AA Gent. Tijdens deze topper zullen alle fans van KRC Genk kennismaken met een moderne vorm van communicatie, namelijk bluetoothreclame. Koopjeskrant zal via deze technologie enkele unieke voordelen bekendmaken aan de Genksupporters, gekoppeld aan een samplingactie van de gratis regionale Koopjeskrant Limburg na de wedstrijd. Bluetoothreclame.com zal deze campagne mogelijk maken. In het stadion zal de supporter gevraagd worden zijn bluetooth-verbinding te activeren. Als de supporter de verbinding activeert of al geactiveerd had, ontvangt hij een bericht met de vraag of hij een aanbieding van Koopjeskrant & KRC Genk wil ontvangen. Als hij bevestigend antwoordt, volgt er een leuke boodschap waaraan Ellen Dufour en Pat Krimson met veel plezier hun medewerking verleenden.

Gert Vermeiren, Marketing & Sales Manager Bluetoothreclame.com zegt over deze actie: "We hebben te maken met een duidelijke trend waarbij jongeren zich steeds meer identificeren met hun mobiele telefoon, de telefoon is voor deze jongeren een lifestyle-object geworden. Deze vorm van nieuwe media is goed te combineren met traditionele media en versterkt elkaar. Bedrijven die zich richten op deze doelgroep weten dat als geen ander. Bluetooth maakt traditionele media meetbaar. De mogelijkheid om reclameboodschappen, audio/videoboodschappen, ringtones, mobile tickets of mobiele applicaties te verzenden in een 1-to-1 omgeving met de consument en bijkomend de mogelijkheid tot call to action-campagnes zijn absoluut een meerwaarde voor elke adverteerder."

Benny Kerkhofs, sales director en Koen Vandaele operationeel directeur van Koopjeskrant zeggen over deze actie: "Koopjeskrant is altijd haantje de voorste geweest op het gebied van technologie. Zo hadden we als eerste krant een volledig audiotex platform voor het doorgeven van zoekertjes en een uitgebreide zoekertjeswebsite waar als eerste in België ook filmpjes konden toegevoegd worden. Onze samplingactie op KRC Genk combineren met een unieke bluetooth actie lag dus helemaal binnen onze innovatieve geest. Wij verwachten hier dan ook een groot succes door het te combineren met leuke wedstrijden voor de supporters! Bovendien gaat de integrale opbrengst van de SMS-wedstrijd naar de Italië-actie die KRC Genk voert ! "