Gemeente Delft

TU-studenten ontwerpen Delftse relatiegeschenken

Ontwerp relatiegeschenken die een Delfts gevoel uitstralen en het merk 'Delft' op een sterke, herkenbare en innovatieve manier naar voren laten komen. Deze prijsvraag voor studenten van de TU Delft, is een initiatief van BlueDot, de gemeente Delft en Het Geschenk van Delft in samenwerking met TU Delft en de Koninklijke Porceleyne Fles. Een unieke samenwerking waar alle betrokkenen trots op zijn. Woensdag 22 april geven wethouder Lian Merkx en Cees de Bont, decaan Industrieel Ontwerpen bij de TU Delft de aftrap in Lijm & Cultuur.

Het is leuk en vooral ook logisch om talenten van Delftse studenten, bekend over de hele wereld, in te zetten voor Delft en de studenten uit te dagen om na te denken over hun eigen stad. De relatiegeschenken zijn bedoeld voor Delftse ondernemers, bedrijven en instellingen die hun relaties een echt Delfts geschenk willen geven. De bedoeling is dat de studenten met verrassende, elegante, simpele of gewoon nuttige relatiegeschenken in verschillende prijscategorieën komen. De prijsuitreiking is op 24 juni 2009, er is een totaal prijzengeld van 3000 euro.

De organisatie van de prijsvraag is in handen van BlueDot, een stichting die studenten van de TU Delft ondersteunt met het op de markt brengen van hun producten en ontwerpen. Stichting Het geschenk van Delft verzorgt de productie en marketing van de uiteindelijk geselecteerde relatiegeschenken. De verkoop ervan zal onder meer via de TU en de Koninklijke Porceleyne Fles plaatsvinden. Zij ondersteunen de prijsvraag ook via hun Marketing en Communicatieafdelingen. De Porceleyne Fles zal winnende geschenken die geschikt zijn om in keramiek te vervaardigen, in productie nemen. De gemeente Delft is hoofdsponsor en medeorganisator van de prijsvraag. Hiermee onderstreept de gemeente de speciale band die de stad Delft met de TU heeft.

Meer informatie over de prijsvraag is te vinden op www.blue.tudelft.nl/competition

Noot voor de redactie (