Ingezonden persbericht


VOORAANKONDIGING

WEEK VAN HET OOR 2009 IN HET TEKEN VAN DIENSTVERLENING

18-25 april - 'Zo hoort dat'

Leiden, 2 april 2009 - Van 18 tot en met 25 april vindt de landelijke Week van het Oor plaats. Het centrale thema van de Week van het Oor 2009 is 'Zo hoort dat'. Daarmee wordt gedoeld op de dienstverlening voor consumenten die de aanschaf van een hoortoestel overwegen. Tijdens de campagneweek wordt de 'Veldnorm Hoortoestelverstrekking 2009' gelanceerd. Hierin hebben alle erkende partijen in de hoorzorg gezamenlijk vastgelegd waar consumenten recht op hebben.

Op 18 april wordt de campagnewebsite www.zohoortdat.nl officieel geopend, met een uitgebreide toelichting op de afspraken en praktische tips voor de aanschaf van een hoortoestel. Daarnaast liggen er tijdens de campagneweek informatiematerialen bij ruim 550 deelnemende audiciens, KNO-praktijken en audiologische centra in het land. Het maandblad Reader's Digest geeft, in samenwerking met de organisatoren van de Week van het Oor, een speciale aprileditie uit over het gehoor in een oplage van circa 150.000 exemplaren. Een overzicht van alle deelnemers aan de Week van het Oor 2009 staat op www.weekvanhetoor.nl.

De Week van het Oor is een jaarlijks initiatief van de Nationale Hoorstichting, in nauwe samenwerking met de (KNO-vereniging, FENAC (audiologen), NVAB (audiciens), GAIN (audiologische industrie), NVVS (slechthorenden), FOSS (ouders van slechthorende kinderen), Oorakel en UVIT(verzekeraarscombinatie Univé, VGZ-IZA-TRIAS ).