Endemol Entertainment

Persbericht

Online voetbal talkshow blijkt groot succes

Meer dan 750.000 unieke bezoekers en 1,3 miljoen online streams

Aalsmeer, 20 april 2009. MSN Voetbal, de online voetbaltalkshow die een maand geleden werd gelanceerd, blijkt met meer dan een miljoen opgestarte streams en meer dan 750.000 unieke bezoekers een groot succes. De talkshow die het resultaat is van een samenwerking tussen Endemol Sport, Eredivisie Live en MSN.nl biedt voetballiefhebbers een podium om te discussiëren en de mogelijkheid online de mooiste voetbalmomenten te bekijken. Presentator Thomas Rijsman bespreekt samen met het MSN-publiek actuele onderwerpen uit de Eredivisie die de gemoederen van voetbalminnend Nederland bezighouden.

Arjan van Westerloo Hoofd Sport Endemol: "Tot 11 mei hebben we nog heel wat afleveringen te gaan, maar nu al kunnen we spreken van een groot succes. Sinds de lancering zijn er ruim 1,3 miljoen video's bekeken. Het team van Endemol Sport heeft zich in eerste instantie vol passie gericht op het neerzetten van een inhoudelijk mooi voetbalkanaal. Die focus blijft, maar het is mooi om te zien dat we nu op succesvolle wijze kunnen uitbreiden naar andere platforms."

Matthijs Sienot van MSN.nl: Dat de online voetbal talkshow via MSN.nl aanslaat bij een groot publiek sluit aan bij onze verwachtingen. Voetbal is bij uitstek een onderwerp waar iedereen een duidelijke mening over heeft. Via MSN.nl reageren dagelijks mensen op actualiteiten en entertainment. Je geeft hiermee gehoor aan een gevoel van betrokkenheid bij een groot publiek."

Alex Tielbeke, Directeur Eredivisie CV: "Het grote publiek dat we in korte tijd online weten te bereiken met MSN voetbal weerspiegelt andermaal de grote mate van betrokkenheid die de fans hebben bij het Eredivisie voetbal. Dat we onze succesvolle activiteiten op TV met ons eigen voetbalkanaal Eredivisie Live nu ook op geslaagde en interactieve wijze door kunnen trekken op internet geeft een goede invulling aan ons uitgangspunt het voetbal beschikbaar te maken op alle mogelijke platforms."

MSN.nl

MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming voor het nieuws van de dag, vermaak en participatie. MSN.nl trekt in Nederland maandelijks meer dan 4 miljoen unieke gebruikers per maand. www.msn.nl.

Endemol

Endemol is een toonaangevende internationale ontwikkelaar en producent van content voor televisie, online en

mobiel. De onderneming, met het hoofdkantoor in Nederland, heeft dochterondernemingen en joint ventures in meer

dan 25 landen.

ECV

De Eredivisie CV is de media- en marketingorganisatie van en voor de 18 Eredivisieclubs. Bijna 50 jaar staat de

Eredivisie voor topvoetbal in Nederland. Het Nederlandse voetbal valt wereldwijd op door de resultaten en de

aantrekkelijke manier van voetballen.