Gemeente Harderwijk

op de kaart

Stichting Harderwijk Recreatie en Toerisme zet Harderwijk op de kaart

De nieuwe stichting Harderwijk Toerisme en Recreatie (HaRT) gaat Harderwijk steviger als aantrekkelijke toeristische bestemming op de kaart zetten. De stichting, een publiek-private samenwerking van de gemeente Harderwijk en het bedrijfsleven, is een uitvloeisel van de Beleidsvisie en het Businessplan Harderwijk Toerisme en Recreatie. Belangrijkste doelstelling is toeristische marketing van Harderwijk, gezamenlijke promotie en productontwikkeling.

In het bestuur zitten vertegenwoordigers van de VVV Harderwijk, Koninklijk Horeca Nederland afdeling Harderwijk, de Kamer van Koophandel, het Dolfinarium, de Zwaluwhoeve en de Ondernemersvereniging Binnenstad. De gemeente Harderwijk verleent voorlopig de nodige ondersteuning.

De Stichting HaRT heeft vorige week haar eerste nieuwsbrief uitgegeven. Eerder al organiseerde de promotiestichting onder meer enkele succesvolle themabijeenkomsten. Zo leverde de bijeenkomst âGeef Harderwijk meer Kleurâ ruim 150 ideeën op voor nieuwe activiteiten of de verbetering van bestaande evenementen. De Harderwijk Event Academy voor managen van grootschalige publieksevenementen was snel volgeboekt. Het lesmateriaal van de vijf door professionals geleide seminars is nog bij stichting HaRT te verkrijgbaar.

Binnenkort komt de stichting met een nieuw beeldmerk voor Harderwijk. Verder gaat de stichting aan de slag met het marketingplan 2009-2010 en de verdere uitwerking van het nieuwe evenementenbeleid. Zo zijn er plannen voor een promotiecampagne onder Belgische toeristen. Aanbod en planning van evenementen wordt beter afgestemd, en grote evenementen worden meer gezamenlijk gepromoot. Inmiddels is ook begonnen met het meten van de resultaten van de promotieacties en telt een onderzoeksbureau geregeld de bezoekersaantallen.


____________________