Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Dialoog Marketing Vakbeurs op 21, 22 en 23 april 2009 Tevens bekendmaking nieuwe DM man/vrouw van 2009

Woerden, 16 maart 2009 - Op 21, 22 en 23 april vindt de Dialoog Marketing Vakbeurs plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Voorheen was de informatiestroom naar consumenten eenzijdig. Tegenwoordig gaan consumenten en bedrijven een dialoog met elkaar aan. Op de Dialoog Marketing Vakbeurs leren bedrijven hoe ze 'open' kunnen staan voor hun klanten.

Consumenten zijn niet meer alleen de ontvangers van informatie en bedrijven niet meer slechts de zenders, de rollen worden steeds vaker omgedraaid. De informatiestroom is geen eenrichtingsverkeer, maar een dialoog tussen aanbieder en consument, ofwel Dialoog Marketing (DM). Crowdsourcing, blogs en fora zijn middelen waarmee consumenten elkaar en het bedrijfsleven van informatie voorzien. Consumenten stellen zelf direct diensten en producten samen om hun behoeften en wensen in te vullen. Om aan de behoeften van consumenten te voldoen, moeten marketeers een dialoog opbouwen met iedere individuele consument.

Daarnaast bedient de klant zich niet meer vanuit slechts één kanaal, maar multichannel. En dit verwacht hij ook van het bedrijfsleven. Bedrijven moeten ervoor zorgen dat de output van elk kanaal aan de verwachtingen van de consument voldoet. Om dit te bereiken is een multichannel aanpak nodig, waarbij de dialoog en 'open' staan voor de klant van belang is. Hiermee kan een bedrijf directe en structurele relaties creëren en onderhouden met klanten.

Martijn de Weerd, markcommanager van BBP: 'Door te weten wat er leeft bij klanten en daarop in te spelen op het moment dat de klant daarom vraagt, kunnen bedrijven hun omzet verhogen. Klanten bindt je tegenwoordig niet alleen door een onderscheidende service, maar ook door een open dialoog. En met open bedoelen we vooral luisteren naar de klant en op basis van wat je gehoord hebt actie ondermenen. Als je dat laatste niet doet, kan je de klant alsnog verliezen. Immers, er zijn voldoende aanbieders waartegen jouw product of dienst inwisselbaar is. Dat moeten bedrijven zich goed realiseren.'

Dialoog Marketing man/vrouw 2009
Onderdeel van Dialoog Marketing Vakbeurs is de bekendmaking van de DM man/vrouw van 2009. Tijdens een feestelijke avond op 21 april, gepresenteerd door Jort Kelder, wordt de nieuwe Dialoog Marketing man/vrouw van 2009 uitgeroepen. Deze eervolle titel valt deel aan een persoon die zich in het afgelopen jaar het DM-vak positief heeft onderscheiden, bijvoorbeeld door hoog te presteren binnen zijn of haar organisatie, of juist daarbuiten.

Programma
TCD omvat drie vakbeurzen: de Thuiswinkel Vakbeurs, de Contactcenter Vakbeurs en de Dialoog Marketing Vakbeurs. Klik hier voor het volledige programma van TCD.

Persvertegenwoordigers kunnen zich aanmelden voor de Dialoog Marketing Vakbeurs via het e-mailadres: margreet@l-dj.nl

Locatie
Jaarbeurs Utrecht
Hal 3 en 4

Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
Route

Over TCD
TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD een van de grootste evenementen op het gebied van e-commerce in de Benelux.www.tcd.nl

Het thema van de TCD2009 is "OPEN voor de klant":
Op verzoek; de klant bepaalt wanneer en hoe hij de dialoog wil aangaan. Persoonlijk; de klant wil behandeld worden als een individu en geen deel uitmaken van de massa. Ervaren; de klant wil gevraagd en ongevraagd zijn mening geven over producten en diensten, hij wil ervaren dat bedrijven openstaan voor zijn ideeën en hij wil daadwerkelijk invloed hebben en betrokken zijn bij de ontwikkeling van producten en diensten. Netwerk; om succesvol te zijn moeten bedrijven weten waar de (potentiële) klanten zich bewegen en deel uit maken van hun omgeving.

Meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 421 0565
E margreet@l-dj.nl