SDL Tridion en ADAM Software bieden geïntegreerde marketingtechnologieën voor multichannel merkpromotie

21/04/2009 08:45

ADAM SOFTWARE



Online marketing heeft baat bij betere klantervaringen

ADAM Software (www.adamsoftware.net) en SDL Tridion (www.sdltridion.com) zijn een strategisch partnerschap aangegaan om marketing- en communicatieprofessionals de gelegenheid te bieden klantervaringen met websites te verbeteren. De partnerovereenkomst brengt het Web Content Management System (WCMS) van SDL Tridion en het Digital Asset Management-platform (DAM) van ADAM samen in één pakket voor klanten die geavanceerde media-assets voor hun wereldwijde webomgeving beheren.

Het uitdragen van merken via multichannel-strategieën wordt steeds complexer. Tegenwoordig liggen de uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals niet alleen in de vertaling van merkeigenschappen naar verschillende kanalen, maar ook in het behoud van de consistentie tussen de verschillende kanalen en het leveren van eenduidige merkervaring bij klanten.

Web Content Management en Digital Asset Management spelen een belangrijke rol in deze complexe omgeving. Van oudsher richt Web Content Management zich op lay-out en inhoud en heeft Digital Asset Management zich gericht op het beheer van de multimedia-aspecten. WCM en DAM waren bijvoorbeeld gebaseerd op afzonderlijke systemen met hun eigen specifieke aanbod voor merkeigenaren. Vanaf nu is dat anders. De integratie biedt organisaties die behoefte hebben aan geavanceerde mogelijkheden voor DAM in een SDL Tridion-omgeving een uniek vooruitzicht.

Pieter Casneuf, Executive Partner bij ADAM Software: "Bedrijfsprocessen op het gebied van marketing en media houden niet op bij technologische silo's. Als respectievelijke leiders in dit marktsegment is het voor ons een logische stap om onze softwareplatforms te integreren. Hiermee bieden we merkeigenaren in grote ondernemingen namelijk een manier om de klantervaring op hun websites te verbeteren. Marketingtechnologieën moeten worden geïntegreerd om totaaloplossingen te kunnen bieden."

Jan Jaap Kolleman, CEO bij SDL Tridion: "Steeds meer organisaties vertrouwen steeds meer op rich media voor hun internetstrategie. Afbeeldingen, video en audio worden een integraal onderdeel van de web content om de aandacht van bezoekers van websites vast te houden en hen te overtuigen. Dankzij deze sterke integratie kunnen marketingcommunicatieprofessionals en merkeigenaren nu profiteren van de meerwaarde van rich media via internet en andere communicatiekanalen."

Het aanbod omvat een SDL Tridion DAM-optie die alle wensen met betrekking tot geavanceerde online marketing dekt. Van oudsher ondersteunt en stimuleert SDL Tridion WCM online activiteiten met daarnaast mogelijkheden voor standaard DAM-functionaliteit. Met de groeiende hoeveelheid en diversiteit in media-assets is integratie met een DAM-systeem ter verbetering van de klantervaring zeer zinvol.

Met het partnerschap tussen SDL Tridion en ADAM Software beschikken zakelijke klanten over:

* Geavanceerde DAM-functionaliteit in hun SDL Tridion WCM-systeem

* Mogelijkheden voor het laden, opslaan en converteren van allerlei verschillende media-assets

* Workflowprocessen met een krachtige regel-engine

* Beveiligingsbeheer

* Digital Rights Management (DRM)

Over SDL Tridion:

SDL Tridion is wereldwijd een leidend leverancier van Web Content Management (WCM) oplossingen. Onze enterprise klasse WCM-oplossing stelt organisaties in staat om in meerdere talen en over verschillende websites en kanalen consistente, interactieve en zeer gerichte klantervaringen aan te bieden.

Naast de middelen om content te creëren, beheren, leveren, volgen en archiveren, biedt Tridion ook oplossingen voor gerichte doelgroepcommunicatie, publicatie over meerdere kanalen en mogelijkheden tot interactie met de doelgroep.

Meer dan 430 organisaties maken gebruik van SDL Tridion oplossingen. Hieronder bevinden zich vooraanstaande wereldmerken zoals ABN AMRO, BBVA, Canon, Emirates, KLM, Lexus, Renault, Ricoh, Sanofi-Aventis, Scania, Toyota, Unilever en Yamaha. Het hoofdkantoor van SDL Tridion is gevestigd in Amsterdam; het Amerikaanse hoofdkantoor in New York. SDL Tridion heeft verder kantoren en partners in de Verenigde Staten, Europa en Asia-Pacific.

SDL Tridion is onderdeel van SDL, de leider in global information management (GIM) oplossingen. Voor meer informatie over SDL: www.sdltridion.com

Over ADAM Software:

ADAM Software is een wereldwijde leverancier van software voor marketingplatformtechnologieën voor het beheer, de structurering en toelevering van media tussen mensen, processen en systemen.

Onze software heeft een intelligente open architectuur die aanpassingen en een snelle ontwikkeling van toepassingen met behulp van onze ADAM SDK mogelijk maakt.

Wij begrijpen dat onze klanten routinetaken willen delen en automatiseren zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.

Wij bieden onze klanten intuïtieve en gebruiksvriendelijke software en helpen hen snel en veilig media te organiseren en hulpmiddelen te distribueren.

We hebben gedegen kennis en ervaring met betrekking tot de mediaflow, de workflow en het doel dat we allemaal gemeen hebben: kwaliteitsinhoud publiceren en verspreiden.

Organisaties die hun branding beheren met ADAM software zijn Anheuser-Busch InBev, Britvic, Microsoft, LEGO, McCann Erickson, Sanoma Magazines, etc-

www.adamsoftware.net - Contact : Pieter Canseuf - pieter@adamsoftware.net - tel : +32 9 381 63 36

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel