b#!/dev/a/nb/formats/InpFormat datum: 20090421 titel: COSA en Inforing lanceren NLoket op Overheid & ICT beurs locatie: inp/2009/04/21/X004.htm url: nbcode: nb20 nb13 nl00 nbpersagenda nbbevest bron: Ingezonden persbericht betalen: 500 log: 20090415:16:15 MAIL.SCR bev:inzender lead_org: Vianen, 15 april 2009 -- COSA, specialist op het gebied van business process management, document- en recordsmanagement, en Inforing introduceren tijdens de beurs Overheid & ICT het product van hun samenwerking: NLoket. NLoket is een elektronisch loket voor gemeenten waarmee digitale dienstverlening wordt geboden. De oplossing is via het internet beschikbaar voor burgers, bedrijven en de medewerkers van de gemeente. Het pakket is aan te passen aan individuele wensen per gemeente, kan met bestaande software en applicaties gekoppeld worden en wisselt informatie uit via XML-berichten en webservices. De rijksoverheid heeft het voor gemeenten verplicht gesteld dat 65% van de dienstverlening digitaal moet worden aangeboden. Om ervoor te zorgen dat gemeenten eenvoudiger kunnen voldoen aan de verwachtingen van burgers, bedrijven en de eisen van de centrale overheid, is NLoket ontwikkeld. Na... afz: "Marleen Lassche" Ingezonden persbericht


Persbericht

COSA en Inforing lanceren NLoket op Overheid & ICT beurs

Gemeenten kunnen dienstverlening nu eenvoudig digitaal aanbieden

Vianen, 15 april 2009 -- COSA, specialist op het gebied van business process management, document- en recordsmanagement, en Inforing introduceren tijdens de beurs Overheid & ICT het product van hun samenwerking: NLoket. NLoket is een elektronisch loket voor gemeenten waarmee digitale dienstverlening wordt geboden. De oplossing is via het internet beschikbaar voor burgers, bedrijven en de medewerkers van de gemeente. Het pakket is aan te passen aan individuele wensen per gemeente, kan met bestaande software en applicaties gekoppeld worden en wisselt informatie uit via XML-berichten en webservices.

De rijksoverheid heeft het voor gemeenten verplicht gesteld dat 65% van de dienstverlening digitaal moet worden aangeboden. Om ervoor te zorgen dat gemeenten eenvoudiger kunnen voldoen aan de verwachtingen van burgers, bedrijven en de eisen van de centrale overheid, is NLoket ontwikkeld. Naast een uitgebreide aanvraagmodule - met de mogelijkheid online te betalen en waarmee eerdere aanvragen tevens zichtbaar zijn - biedt NLoket een volledige afhandelmodule. Met aanpasbare processtappen kan elke aanvraag gecontroleerd worden behandeld en elke stap automatisch worden doorgeven aan de aanvrager. Eigen documenten kunnen worden toegevoegd of automatisch worden opgemaakt.

Daarnaast omvat NLoket een elektronisch archief waarmee relevante informatie per zaak te archiveren is. Automatisch komen alle gebruikte documenten in de juiste zaak terecht, maar ook eigen documenten en e-mails kunnen tijdens de aanvraag worden toegevoegd. Door middel van de zoekfunctionaliteit zijn documenten eenvoudig terug te vinden en via het archiefbeheer zijn bovendien lijsten samen te stellen om documenten of zaken te vernietigen. De beheermodule maakt het mogelijk om zelf afhandelprocessen te ontwikkelen en met behulp van voorgedefinieerde, aanpasbare processtappen kan een afhandelproces in elkaar worden 'geklikt'. De management rapportage functie genereert overzichten zoals onderhanden werk, gemiddelde doorlooptijden per product of dienst en hoeveelheid toegekende aanvragen.

NLoket is makkelijk schaalbaar en dus aan te passen aan individuele wensen per gemeente. Het pakket kan met bestaande software en applicaties gekoppeld worden en wisselt moeiteloos informatie uit via XML-berichten en webservices. Meer informatie op www.nloket.nl



Ingezonden persbericht