Chatleverancier LiveCom leert iedereen zakelijk chatten


Wijnand Jongen neemt eerste exemplaar van "Chatiquette" in ontvangst

UTRECHT, 20090421 -- Chatten met je klanten, het klinkt eenvoudiger dan het is. Daarom werd vanochtend de ultieme gids voor zakelijk chatten gepresenteerd: Chatiquette. Wijnand Jongen, directeur van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, ontving vanochtend het eerste exemplaar op de TCD 2009. `In Amerika is chatten gemeengoed. Hoog tijd dat ook wij leren omgaan met zakelijke chat.'

Wehkamp.nl, Menzis, BCC, ASR Verzekeringen, OHRA, MoneYou... Steeds meer organisaties zetten live webchat in om op innovatieve en laagdrempelige wijze contact te leggen met hun klanten. Maar zakelijk chatten is niet hetzelfde als chatten met vrienden: je hoeft maar een tikje te bot over te komen of de klant klikt weg. Daarom is er nu Chatiquette, een handige gids volgestouwd met do's en don'ts. `Veel van onze leden tonen interesse voor zakelijk chatten', zegt Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. `Begrijpelijk, want klantcontact is van extra groot belang in moeilijke tijden.'

Waar moet je op letten bij het aankopen van een chatapplicatie? Kan je cashen met chat, en hoe doen anderen het eigenlijk? Auteur Floris van der Veen, tevens ceo van internetbedrijf LiveCom, gunt de lezers een kijkje in de keuken van AEGON Bank, adviesketen Huis & Hypotheek, de Gemeente Groningen, supermarktketen C1000, zorgverzekeraar AnderZorg en nog meer bedrijven die hun serviceniveau én hun verkoopcijfers met live webchat verhogen. Jongen: `Het boekje barst van de praktische tips. Dat maakt het heel nuttig bij het maken van keuzes en het opleiden van medewerkers.'

Bedrijven zetten live webchat ook steeds vaker in omdat het het enige directe contactkanaal is voor dove en slechthorende mensen. Ruim één op de tien Nederlanders kampt momenteel met hoorproblemen, en dat aantal stijgt. `Het is van groot belang dat ook deze mensen adequaat te woord worden gestaan', zegt Jongen. `Live webchat kan een oplossing voor hen zijn. Maar pak het dan wel goed aan.' Wie op de TCD-beurs bij LiveCom langsloopt, krijgt in ruil voor zijn/haar visitekaartje een gratis exemplaar van Chatiquette.

Koop Chatiquette online voor ¤9,95 en maak van Koos een signaalhond! LiveCom doneert de helft van de verkoopprijs aan Stichting Hulphond, die puppy's opleidt tot hulphonden. Koos wil heel graag een signaalhond worden. Hij zal zijn dove baasje waarschuwen voor allerlei geluiden. Helaas kost zijn training ¤26.000. LiveCom helpt. Helpt u mee?

Een gratis recensie-exemplaar kunt u aanvragen via egordts@livecom.net.

Een online versie van dit persbericht vindt u op tinyurl.com/slimmer-chatten.

Over LiveCom
Het Amsterdamse internetbedrijf LiveCom, opgericht in 2003 door Floris van der Veen (31), is marktleider in Nederland op het gebied van (klant)contactsoftware en online conversieoplossingen. De producten van LiveCom stellen organisaties als T-Mobile, wehkamp.nl, AEGON Bank, CZ, Menzis en AnderZorg in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Meer informatie vindt u op www.livecom.net.