Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Thuiswinkel Vakbeurs: meer vertrouwen in webshops door dialoog

Woerden, 3 maart 2009 - Op 21, 22 en 23 april vindt de Thuiswinkel Vakbeurs plaats in de Jaarbeurs Utrecht. TCD, organisator van de Thuiswinkel Vakbeurs, ziet dat de online verkoop van producten en diensten ondanks de recessie blijft groeien door een groter vertrouwen van klanten.

Steeds meer consumenten kopen producten en diensten via webshops, zelfs in zo'n hoge mate dat sommige bedrijven hun fysieke winkels moeten sluiten. Consumenten gaan in economisch mindere tijden op zoek naar mogelijkheden om te besparen. Internet aankopen zijn goedkoper dan aankopen die men in de winkel doet, onder andere omdat de overheadkosten lager zijn.

Daarnaast wekt hogere transparantie van webshops meer vertrouwen bij consumenten, zodat zij vaker online aankopen doen. Internet heeft markten transparant gemaakt; product- en prijsinformatie, klantervaringen, dienstverlening en service, zijn beschikbaar voor consumenten en deze informatie wordt onderling gedeeld. Een open contact tussen de consument en de winkelier verhoogd dat vertrouwen extra. Het thema waar TCD dit jaar voor gekozen heeft is dan ook "Open voor de klant".

"OPEN voor de klant" wil zeggen:
Op verzoek; de klant bepaalt wanneer en hoe hij de dialoog wil aangaan. Persoonlijk; de klant wil behandeld worden als een individu en geen deel uitmaken van de massa. Ervaren; de klant wil gevraagd en ongevraagd zijn mening geven over producten en diensten, hij wil ervaren dat bedrijven openstaan voor zijn ideeën en hij wil daadwerkelijk invloed hebben en betrokken zijn bij de ontwikkeling van producten en diensten. Netwerk; om succesvol te zijn moeten bedrijven weten waar de (potentiële) klanten zich bewegen en deel uit maken van hun omgeving.

Martijn de Weerd, marcommanager van TCD: 'Ook klassieke retailers hebben de weg naar het internet gevonden en voeren de multichannel strategie steeds verder door. Hierbij is het online kanaal in ontwikkeling, bijvoorbeeld door toepassing van (CRM), een adequatere klantenservice en een gepersonaliseerde webomgeving. Ook de mening en het aankoopgedrag van andere consumenten heeft invloed op (potentiële) klanten. Zo is online winkelen een persoonlijke ervaring, waarbij de klant definitief het roer in handen heeft.'

Programma
TCD omvat drie vakbeurzen: de Thuiswinkel Vakbeurs, de Contactcenter Vakbeurs en de Dialoog Marketing Vakbeurs. Klik hier voor het volledige programma van TCD.

Persvertegenwoordigers kunnen zich aanmelden voor de vakbeurzen via het e-mailadres: margreet@l-dj.nl

Locatie
Jaarbeurs Utrecht
Hal 3 en 4

Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
Route

Over TCD
TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD een van de grootste evenementen op het gebied van e-commerce in de Benelux. www.tcd.nl

Meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 421 0565
E margreet@l-dj.nl