Ingezonden persbericht


Persbericht

Eurofiber wint Best Managed Companies titel 2009
Onafhankelijke aanbieder van datatransport over glasvezel behoort tot de best geleide bedrijven van Nederland

Utrecht, 21 april 2009 - Eurofiber is een van de 50 best geleide ondernemingen van Nederland. Dit blijkt uit het Best Managed Companies programma dat Deloitte in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit, de Kamer van Koophandel, VNO-NCW en Management Team organiseert. De competitie maakt jacht op de 50 best geleide ondernemingen van Nederland binnen het groot- en middenbedrijf.

De jaarlijkse Deloitte competitie wordt dit jaar voor de tweede keer in Nederland georganiseerd. Eurofiber doet voor het eerst mee en mag de gewaardeerde titel Best Managed Companies 2009 een jaar lang dragen.

"We zijn erg blij met het winnen van de Best Managed Companies titel 2009. Het is voor ons een bevestiging dat we op de juiste weg zijn en we gaan daar dan ook met veel vertrouwen op door. Dat wil zeggen dat we blijven investeren in de uitbreiding en fijnmazigheid van ons netwerk en de ontwikkeling van nieuwe diensten. Op die manier kunnen we nog beter inspelen op de behoeften van onze klanten", aldus de trotse directeuren Alex Goldblum en Bart Oskam.

Het Best Managed Companies programma richt zich op niet beursgenoteerde ondernemingen met minstens 50 medewerkers en een omzet van minimaal 10 miljoen euro. Het programma valt op omdat het niet alleen gaat om aanhoudende groei. De focus ligt op de strategie en de uitvoering van de bedrijven. Onderdelen als Risicomanagement, Interne Organisatie, Marketing & Sales en Human Resource Management verdienen speciale aandacht binnen het programma. Dit jaar meldden zich honderdvijftig bedrijven voor het programma.


- Einde persbericht -

Over Eurofiber
Eurofiber is een gespecialiseerde aanbieder van managed dark fiber-verbindingen en Ethernetdiensten vanaf 10 Mbps. Het fijnmazige glasvezelnetwerk heeft momenteel een omvang van ruim 9.000 kilometer en wordt continu uitgebreid. Ruim 25% van het internetverkeer in Nederland gaat over het netwerk van Eurofiber. Van het mobiele communicatieverkeer is dat ruim 50%.

Eurofiber staat voor vrijheid om te kiezen en ruimte om te groeien. Het onafhankelijke netwerk geeft organisaties een vrije keuze uit de diensten die zij op hun glasvezelverbinding willen inzetten en uit de dienstenleveranciers. Het wijdvertakte netwerk, het diverse productaanbod en de mogelijkheid om de bandbreedte op ieder moment te verhogen, bieden ruimte om te innoveren en te groeien. Voor meer informatie: www.eurofiber.com