Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Specsavers lanceert campagne 'Specsavers een Serieuze Zaak'

Nieuwe commercials Specsavers benadrukken belang kwalitatieve oogzorg met oog voor detail

Huizen, 22 april 2009 - 'Specsavers een Serieuze Zaak'. Dat is de veelzeggende titel van de nieuwe campagne van Specsavers, die woensdagochtend is gelanceerd. In twee tv-commercials benadrukt Specsavers - één van de grootste optiekketens in Nederland - het belang van kwalitatief hoogwaardige oogzorg tegen een betaalbare prijs. Een serieuze zaak die bij de gediplomeerde opticiens van Specsavers in goede handen is. Tegelijkertijd biedt Specsavers klanten ook serieus voordeel. Niet met verkooppraatjes of verleidelijke aanbiedingen die klanten naar de winkel moeten lokken, maar met écht tastbaar voordeel. Kortom: Specsavers is een serieuze zaak. Met serieus voordeel.

Voor Specsavers zijn professionaliteit en kwaliteitsbewaking van het grootste belang. Kwalitatief hoogwaardige oogzorg wordt bij Specsavers dan ook uitsluitend geleverd door volledig MBO-gediplomeerde opticiens. "Specsavers neemt oog- en oormetingen zeer serieus. Het gaat tenslotte om de gezondheid van mensen. Om klanten de zekerheid te bieden van de allerbeste service, werken we alleen samen met gediplomeerde opticiens en audiciens. In elke winkel - waar je ook in Nederland binnenstapt - kun je gratis terecht voor een uitgebreide test. Deze worden uitsluitend door vakmensen verricht die óók rekening houden met mogelijke klachten of gezondheidsproblemen", vertelt Simon Hawkins, directeur Marketing van Specsavers Nederland.

Serieus voordeel

"In twee commercials laten we enerzijds zien dat het bieden van kwaliteit voor Specsavers geen holle frase is en wij al onze klanten serieus nemen. Anderzijds laten we zien dat hoogwaardige oogzorg niet kostbaar hoeft te zijn", vervolgt Hawkins. "Zo bieden we klanten serieus voordeel doordat bij Specsavers 2 voor de prijs van 1 geldt op alle monturen vanaf 99 euro. Bovendien kan je al bij ons terecht voor een bril vanaf 29 euro, inclusief standaard Pentax enkelvoudige glazen. Dat is eveneens een serieus voordeel."

Signaal aan consument

Met de nieuwe campagne wil Specsavers ook laten zien zij dat de mening van de consument serieus neemt. Zo waren de reacties over haar vorige commercial - waarbij een opticien een oude dame met een liniaal op haar achterste tikt als zij een bril uit het 'verkeerde' rek pakt - zeer verdeeld. Terwijl deze commercial vorig jaar van het programma TROS Radar de Loden Leeuw ontving, werd deze óók genomineerd voor de maand-Gouden Loeki en gebruikte SBS6 de commercial voor de 24 grappigste tv-reclames van het jaar. "Hoewel we de kijker willen blijven prikkelen en tot nadenken aanzetten, willen we met deze nieuwe campagne het signaal afgeven dat wij de mening van de kijker serieus nemen."

Credits

Regie: Mattias Schut

DOP: Nicolas Karakatsanis

Reclamebureau: BSUR

Creatie: Remy Kurpershoek em Rob van Vijfeijken

Account: Esperanza Copini

RTV-producer: Hein Scheffer

Productie: Czar - Collin Maas en Robert Nan

Online: Glasworks

Geluid: Kaiser Sound

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment 97 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 10 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die gratis oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (