Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Helft vrouwen ziet op tegen rokjesdag

Hoofddorp, 22 april 2009 - De helft van de vrouwen ziet op tegen rokjesdag; de eerste dag van het jaar waarop blote benen weer geshowd kunnen worden. Dat blijkt uit een enquête van de glossy website Styletoday, gehouden onder meer dan 2600 vrouwen.

Vrouwen houden zich, met het oog op de naderende zomer, extra bezig met hun lichaam. 62% van de vrouwen voelt zich op dit moment nog niet op haar gemak in een bikini. Voor een strakker zomerlijf past 77% van de vrouwen de eetgewoonten aan; 70% let meer op wat ze eet maar volgt geen streng dieet, terwijl zeven procent van de vrouwen een crashdieet volgt. De helft van de vrouwen bezoekt op dit moment vaker de sportschool.

Onzeker over gewicht
35% van de vrouwen geeft aan dat hun gewicht de grootste onzekerheid geeft als de zomer nadert. Andere onzekerheden zijn een wit lijf (28%), cellulitis (21%) en lichaamsbeharing (16%). 76% van de ondervraagde vrouwen zegt meer aandacht te besteden aan lichaamsverzorging nu het mooier weer wordt. Hoewel 62% van de ondervraagde vrouwen last heeft van cellulitis, gebruikt maar 21% een speciaal anti-cellulite product.

Witte benen
Scrubgel en felgekleurde nagellak worden het meest aangeschaft in de zomer. Het lakken van de teennagels hebben de meeste vrouwen laten versloffen in de winter, evenals het scheren van de lichaamsbeharing. De helft van de vrouwen in Nederland heeft op dit moment nog vrij witte benen en wil daar nog voor de zomer iets aan doen. Maar liefst 93% van de ondervraagden geeft aan zich zekerder te voelen met een gebruinde huid. 15% is al aan een kuurtje met de zelfbruiner begonnen. 78% van de ondervraagde vrouwen wil een ander kapsel als het zomers weer wordt.

Pashokjesangst
De bikini is nog steeds de populairste badmode onder 82% van de vrouwen. De meeste vrouwen gaan nog niet actief op zoek naar nieuwe badmode. Bijna de helft gaat pas bikinishoppen als het blijvend boven de twintig graden is. En dat doen ze dan, ondanks alle online shops, nog steeds het liefst in de winkel. Ondanks het feit dat 60% van de vrouwen pashokjesangst heeft en het vervelend vindt een bikini te moeten passen in de winkel.

Over Styletoday.nl
Styletoday is opgericht in april 2007 en inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste online fashion & beauty glossy's. Op Styletoday.nl vind je niet alleen het laatste nieuws en alle modetrends, maar ook (online) shop- en beautytips op hoogwaardig niveau. Styletoday is een product van Sanoma Uitgevers, omarmd door alle glossy magazines: Beau Monde, Cosmopolitan, Grazia, Marie Claire, Mind Magazine, Nouveau en Pink Ribbon. www.styletoday.nl

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht