Ingezonden persbericht


Persbericht

Rabo Mobiel start met User Generated Advertising
Rabo Mobiel en CreatAd slaan handen ineen

Utrecht, 22 april 2009 ­ Vanaf vandaag hebben consumenten de mogelijkheid om reclames te bedenken voor de Rabo Mobiel. Iedere consument wordt uitgenodigd om op het online marketingplatform CreatAd (www.creatad.com) hun creativiteit de vrije loop te laten en Rabo Mobiel aan een nieuwe marketing uiting te helpen. Rabo Mobiel gaat de samenwerking aan met CreatAd om de consument op een interactieve manier binnen hun online sociale netwerk te bereiken. De Rabobank is hiermee de eerste Nederlandse bank die gebruik maakt van User Generated Advertising. Rabo Mobiel wil de jonge generatie op een interactieve manier laten zien wat de vele voordelen van Rabo Mobiel zijn. Hier zullen zij de krachten van User Generated Advertising en Social Networking voor gebruiken die CreatAd mogelijk maakt. Sander de Jonge, oprichter CreatAd: "We zien dat steeds meer grote bedrijven willen experimenteren met nieuwe media. We hadden dan ook geen betere partner dan Rabo Mobiel kunnen wensen. Rabo Mobiel is een zeer mooi en stabiel merk dat op innovatief gebied aan de voorkant van de markt staat, daar willen we graag mee geassocieerd worden." Rabo Mobiel gaat de consument online vragen mee te denken met het verzinnen van een nieuwe reclame uiting gericht op bellen, mobiel bankieren en mobiel betalen met de Rabobank. De consument wordt beloond als zij deze uiting het best weet te verspreiden binnen zijn eigen sociale netwerk. Integratie sociale netwerken
Door het toevoegen van een Hyves integratie functie op de CreatAd website is het voor deelnemers aan de competitie zeer gemakkelijk om hun gemaakte werk te verspreiden binnen Hyves. Lucas Tieleman, mede-oprichter CreatAd: "We zijn één van de eerste in Nederland die deze mogelijkheid aan onze gebruikers kan aanbieden. Met één druk op de knop kan een deelnemer de gemaakte video of design promoten onder zijn vrienden op Hyves, door meer erkenning te krijgen en daarmee meer stemmen te verzamelen heeft de deelnemer een grotere kans om mooie prijzen te winnen." Door het beloningssysteem worden de consumenten geprikkeld om deze functie te gebruiken, de drie inzendingen met de meeste stemmen worden namelijk beloond met mooie prijzen.





Nieuwe website
Na het winnen van de Start-Up Award 2009 voor de meest innovatieve start-up onderneming uit de provincie Utrecht en het succesvol afsluiten van de competities voor de klanten Sportlife en Canei is CreatAd in een stroomversnelling geraakt. Dit was reden genoeg voor de oprichters om de feedback die ze hadden gekregen tijdens hun marktintroductie op 20 januari van dit jaar direct om te zetten in een nieuw design en nieuwe functionaliteiten. Hierbij hebben ze de stem van de consument zwaar laten meewegen. Sander de Jonge: "Het is belangrijk om je consumenten te laten praten, dit is de kracht van ons concept dat we uitdragen. Uiteraard hebben wij met de ontwikkeling van onze nieuwe website hier naar geluisterd."

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie,