Ingezonden persbericht


Persbericht

22 april, 2009

Integratie van kanalen cruciaal voor online retailers

~ Geïntegreerde aanpak helpt klantloyaliteit te vergroten ~

De concurrentie tussen online retailers wordt steeds groter. Om op te vallen tussen de grote hoeveelheid webwinkels en verkoop te stimuleren, moeten retailers hun offline en online kanalen zo goed mogelijk integreren. Dit adviseert Verdict Research in hun onderzoek 'Communication & Integration', uitgevoerd in opdracht van hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software.

De hoeveelheid online retailers blijft groeien. Niet alleen webwinkels gericht op de massa, maar ook steeds meer niche-aanbieders zijn online actief. Daarnaast pikken ook steeds meer particulieren een graantje mee door een eigen 'winkel' te starten via bijvoorbeeld eBay. Het aanbod voor de consument blijft zo groeien en online aanbieders moeten daarom slimmer handelen om de concurrentie voor te blijven. Om klantloyaliteit te vergroten is het nodig dat webwinkels hun klantcommunicatie en marketing personaliseren en zo beter richten op de verschillende doelgroepen. De integratie van de diverse kanalen is hierbij noodzakelijk.

Door kanalen te integreren kunnen ze elkaar beter ondersteunen. Zo kan instore-marketing helpen om offline klanten naar het online kanaal te leiden. Het plaatsen van informatiezuilen in fysieke winkels laat offline klanten bijvoorbeeld kennismaken met de webwinkel. Ook bieden dergelijke instore-kiosks de mogelijkheid om een ruimer assortiment aan te bieden met uitgebreidere productinformatie. Anderzijds kunnen online consumenten juist worden gestimuleerd om offline aankopen te doen. Bijvoorbeeld met online nieuwsbrieven en kortingsbonnen.

"Het is belangrijk dat de integratie niet beperkt blijft tot de klantzijde of alleen retailing", zegt James Flower, senior consultant bij Verdict Research. "Om succes te hebben moet de volledige bedrijfsvoering geïntegreerd zijn. Het online verkoopkanaal moet corresponderen met het voorraadbeheer, de prijsbepaling en andere managementsystemen. Door de integratie van sleutelsystemen kunnen retailers efficiency van de gehele organisatie vergroten. Dit maakt het mogelijk om beleidsbeslissingen met betrekking tot producten en prijsbepaling in één keer uit te rollen via alle kanalen."

Het stroomlijnen van productinformatie en het personaliseren van het contact met klanten, biedt retailers de mogelijkheid om zich optimaal te onderscheiden in de markt. Consistente dienstverlening via alle kanalen, daar ligt de toekomst voor e-tailers.

(345 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=15

About Verdict
Verdict Consulting is a specialist division of Verdict Research with over twenty years experience in providing bespoke solutions across all areas of retail and consumer research. The division has an extensive track record of working with retailers and those interested in retailing to help them grow their businesses and to make them more profitable. Verdict consultants deliver high quality, effective solutions through in-depth retail knowledge and an understanding of the dynamics of the sector.

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren.

Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere De Bijenkorf, V&D, Zavvi, TUI, Lufthansa, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com