Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nu ook eigen Amstel-blik voor landskampioen AZ

Kampioen van nederland drinkt uit eigen blik

Amsterdam, 20 april 2009 - De supporters van AZ proosten de komende weken in stijl op de nieuwe voetbalkampioen van Nederland. Bierbrouwer Amstel komt namelijk met een zeer bijzondere verpakking in de vorm van het AZ kampioensblik. Vanaf 23 april worden in totaal 300.000 50 cl-bierblikken op de markt gebracht met de opdruk `AZ Kampioen van Nederland 2008-2009'. De collectors items zijn alleen verkrijgbaar bij de Noord-Hollandse supermarkten Deen, Vomar en Dekamarkt. Het Amstel-kampioensblik kost hetzelfde als een standaard 50 cl-bierblik.
Eén keer eerder, in 1969, bracht Amstel een dergelijk uniek item op de markt toen Ajax een plaats veroverde in de finale van de Europa Cup I. AZ is nu de tweede club in de geschiedenis die wordt geëerd met een eigen kampioensblik. Het kampioenschap is dan ook vrij bijzonder: pas één keer eerder presteerde AZ zo goed, in 1981. Een bijzondere gebeurtenis waarmee Amstel de Alkmaarse voetbalclub met een AZ kampioensblik wil feliciteren. Oud-AZ-toppers Kees Kist, Peter Arntz, Hugo Hovenkamp en Pier Tol, dragende spelers van het kampioensteam van 1981, kregen van Amstel als eersten de gelegenheid het AZ-kampioensblik te bewonderen. En gister was het kampioenschap dan ook daadwerkelijk een feit en kon het bier uit de koelkast, nadat Ajax met 6-2 verloor van PSV.





Amstel verhoogt de feestvreugde nog meer met de introductie van speciale, kartonnen AZ blikkronen, die de supporters kunnen opzetten als ze aanstaande zondag hun feestje vieren. De oplage van dit hoofddeksel is 10.000.

---



Ingezonden persbericht