Gemeente 's-Hertogenbosch

23-04-2009
Fatima Bouchrit klantmanager van het jaar

Fatima Bouchrit casemanager Werk en Handhaving van Arbeidsmarkt en Sociale Zaken (AmSZ) is gekozen tot Klantmanager van het jaar 2009. Fatima ontving gisteren tijdens de Nationale Klant Managementdag 2009 uit handen van Ella Vogelaar de prijs; een studiereis naar Zuid Afrika. Ook Annemarie Bruin van AmSZ was genomineerd voor deze prijs. Fatima heeft de prijs gekregen voor haar inzet in het project "Motivatie interventie voor alleenstaande ouders". Fatima heeft daarin een nieuwe methodiek neergezet voor alleenstaande ouders die een grote afstand hebben tot de arbeidsmarkt en al lang een bijstandsuitkering ontvangen. Haar klantgerichtheid, stimulerende en enthousiasmerende rol in het multidisciplinaire team wordt geprezen. Zij heeft in dit project goede resultaten laten zien en heeft voor de groep Roma-vrouwen een passend traject naar Werk bedacht. Door haar aanhoudende en overtuigende manier van communiceren naar het team Regie, heeft dit geleid tot specifieke inkoop van een traject voor Roma-vrouwen. Fatima gaat dit jaar een ambassadeursrol vervullen voor het vak van Klantmanager in het algemeen en de methode van de Gemeente 's-Hertogenbosch in het bijzonder. Wij zijn er heel trots op dat Fatima is gekozen en geven haar alle ruimte om de ambassadeursrol goed te kunnen vervullen.

Nationale klant managementdag
De prijs en de Nationale Klant Managementdag is een initiatief van Keyzen (human resource oplossingen) en is bedoeld voor medewerkers binnen de Sociale Zekerheid, gemeenten, CWI en UWV. Medewerkers worden door derden voor de prijs voorgedragen. Na een eerste selectie zijn er drie kandidaten overgebleven, waaronder twee medewerkers van de gemeente 's-Hertogenbosch. Dit jaar heeft Keyzen een studiereis naar Zuid-Afrika aan de winnaar aangeboden. Het gaat om een "studie-leer-participatie ervaring" die wordt georganiseerd door de Stichting The Learning Journey uit Sint-Michielsgestel.