Unie KBO
Nieuwe leerstoel consumentengedrag onder ouderen

23-4 De Universiteit Maastricht verandert vanaf 23 april de 'oude' leerstoel van marketing van diensten in een leerstoel gericht op het bestuderen van het consumentengedrag van ouderen. Professor Hans Kasper zal de leerstoel bekleden.

Kasper (professor marketing and marketing research) richtte zich voorheen vooral op dienstenmarketing (hij is onder andere co-auteur van het boek 'Services Marketing Management: An International Perspective'. Kasper: "De vergrijzing slaat toe in Europa, Nederland en Limburg en ik dacht dat dit een mooi actueel onderwerp is dat nog veel wetenschappelijk en toegepast onderzoek vraagt."

Ter gelegenheid van de start van deze nieuwe leerstoel wordt op 23 april 2009 een symposium gehouden. Tijdens het symposium zal prof. Kasper een overzicht geven van het onderzoeksprogramma van de nieuwe leerstoel, waarna diverse gastsprekers zoals prof. dr. George P. Moschis (Georgia State University USA), drs. Wil Nelissen (directeur RenM|Matrix), prof. dr. Luc de Witte (Universiteit Maastricht / Hogeschool Zuyd) Kees Vreugdenhil (Hogeschool Zuyd) en Stella Salden (directeur van de Unie KBO) hun visie geven op het consumentengedrag van ouderen.

Unie KBO-directeur Stella Salden Directeur Stella Salden gaf gisteravond, samen met Hans Kasper, tekst en uitleg over het nut en de noodzaak van deze leerstoel in het tv-programma L1LT.