Unie KBO
Nieuwe leerstoel consumentengedrag onder ouderen
23-4 De Universiteit Maastricht verandert vanaf 23 april de 'oude'
leerstoel van marketing van diensten in een leerstoel gericht op het
bestuderen van het consumentengedrag van ouderen. Professor Hans
Kasper zal de leerstoel bekleden.
Kasper (professor marketing and marketing research) richtte zich
voorheen vooral op dienstenmarketing (hij is onder andere co-auteur
van het boek 'Services Marketing Management: An International
Perspective'. Kasper: "De vergrijzing slaat toe in Europa, Nederland
en Limburg en ik dacht dat dit een mooi actueel onderwerp is dat nog
veel wetenschappelijk en toegepast onderzoek vraagt."
Ter gelegenheid van de start van deze nieuwe leerstoel wordt op 23
april 2009 een symposium gehouden. Tijdens het symposium zal prof.
Kasper een overzicht geven van het onderzoeksprogramma van de nieuwe
leerstoel, waarna diverse gastsprekers zoals prof. dr. George P.
Moschis (Georgia State University USA), drs. Wil Nelissen (directeur
RenM|Matrix), prof. dr. Luc de Witte (Universiteit Maastricht /
Hogeschool Zuyd) Kees Vreugdenhil (Hogeschool Zuyd) en Stella Salden
(directeur van de Unie KBO) hun visie geven op het consumentengedrag
van ouderen.
Unie KBO-directeur Stella Salden Directeur Stella Salden gaf
gisteravond, samen met Hans Kasper, tekst en uitleg over het nut en de
noodzaak van deze leerstoel in het tv-programma L1LT.