Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Winnaar Nationale Contact Center Awards 2009 bekend op het Telecommerce Gala Eveneens uitreiking Contact Center Promotion Award, NCCA Starters Award en Plantronics Telesales Team Trophy

Woerden, 23 april 2009 - Gisteravond zijn op het jaarlijkse Telecommerce Gala tijdens de 2e dag van TCD 2009 de winnaars bekend gemaakt van de Nationale Contact Center Awards (NCCA). Met een opkomst van 1.000 mensen was het overgrote deel van contactcenterindustrie tijdens het gala vertegenwoordigd.

Het Telecommerce Gala werd gepresenteerd door Winston Gerschtanowitz en Jan Smit verzorgde een spetterend optreden. De Nationale Contact Center Awards zijn de Oscars van de contactcenterindustrie en bestaan uit zeven categorieën. De vakjury heeft per categorie de volgende winaars aangewezen:

NCCA categorieën

Winnaars

HRM

UPC

Innovatie

De Telegraaf

Customer Experience

Zilveren Kruis Achmea

Partnership

SNT en ING

Sales

RVS

Social Responsibility

Ro!Entree

Change Management

PGGM

De NCCA-jury bestond dit jaar uit voorzitter Jeroen Dietvorst, Martine Ferment, Ko de Ruyter, Beate van Dongen, Frank Spangenberg, Harold de Bock, Serge Poppes en Hüseyin Güngör. Zij bogen zich over de ingezonden cases. Dietvorst: 'Dit jaar hadden ruim negentig bedrijven uit verschillende sectoren hun cases aangeleverd. Na een eerste beoordeling van de ingeschreven contactcenters besloten wij welke drie contactcenters in aanmerking kwamen voor elk van de awards. We hebben alle eenentwintig genomineerden bezocht om zo tot uiteindelijk zeven winnaars te komen. Bij de beoordeling hebben we gelet op een groot aantal criteria voor de betreffende categorieën.'

Contact Center Promotion Award 2009
Tijdens het Telecommerce Gala werd ook de Contact Center Promotion Award uitgereikt door de Stichting NCCA . De winnaar van deze prestigieuze award is mevrouw Annemarie Jorritsma, burgemeester van Almere en voorzitter van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Zij wordt met deze prijs geroemd om haar inzet voor de realisatie van het initiatief van de Vereniging Nederlandse Gemeenten om te komen tot een overkoepelend klant contactcenter voor de overheid. Het initiatief bepaalt dat er in 2015 één Klant Contact Centrum voor de gehele overheid moet zijn. Gezien de omvang van de overheidsinstellingen is dit een grote uitdaging. De gemeenten hebben de opdracht gekregen om uiterlijk in 2010 hun Klant Contact Center op orde te hebben. Het Klant Contact Center is de frontoffice en behandelt de fysieke, telefonische, papieren en elektronische vragen van de burgers. Op termijn zal dit de frontoffice worden van de gehele overheid. 'Vereniging Nederlandse Gemeenten is trots bij te hebben gedragen aan een positieve begripsvorming rondom contactcenters ,' aldus Jorritsma.

NCCA Starters Award
Naast de zeven awards heeft de jury ook een speciale prijs uitgereikt: de NCCA Starters Award. Deze award wordt toegekend aan een jong contactcenter. Dit kan een volledig nieuw contactcenter zijn of een nieuw contactcenter van een bestaande organisatie waarin duidelijk voor een vernieuwende opzet is gekozen. De jury kijkt naar alle ingezonden cases voor deze award en er kan dus niet seperaar voor worden ingezonden.

De winnaar van de Starters Award 2009 is: Ditzo.

Plantronics Telesales Team Trophy

Dertien contactcenter-teams, verdeeld over de categorieën Facilitair en Inhouse, hebben in de afgelopen periode gebeld ten bate van de werving van donateurs voor Simavi. Dit jaar konden voor het eerst ook inhouse contactcenter-teams meedingen naar deze prijs. In de categorie Facilitair zijn twee bronzen awards uitgereikt. Beide bedrijven waren op de euro nauwkeurig gelijk geëindigd. Het toevoegen van de categorie Inhouse heeft veel positieve reactie opgeleverd. Dit is voor de jury aanleiding volgend jaar een volwaardige categorie in te stellen.

Een absoluut recordbedrag hebben de teams voor Simavi geworven:

Euro 326.911,-. De winnaar van de gouden award in de categorie Inhouse, Nuon, verraste Simavi met de mededeling dat zij het bedrag dat hun team geworven had zullen verdubbelen.

Winnaars Plantronics Telesales Team Trophy

Facilitair goud AnnieConnect

zilver The Goodwill Family

brons Amtell

brons 4DM Services

Inhouse goud NUON

Over Telecommerce Gala
Het Telecommerce Gala met de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards maakt deel uit van TCD. TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD het grootste evenement op dit gebied in de Benelux. Zie voor meer informatie: www.tcd.nl