Ingezonden persbericht

Geur in huis belangrijk voor sfeer

Hoofddorp, 23 april 2009 - 93% van de mensen vindt een fijne geur in huis belangrijk. Ruim 40% van hen geeft zelfs aan meer met geur in huis te willen doen. Dit blijkt uit een enquête van Stay or Go in opdracht van Ambi Pur.

Stay or Go hield de enquête onder 5000 deelnemers. Maar liefst 94% gebruikt geur in huis, de helft hiervan doet dit zelfs zeer regelmatig. Als middel kiest het merendeel van de ondervraagden voor geurkaarsen, maar ook elektrische geurverspreiders en wierrook doen het goed.
Welke geur waar?
Als mensen aan de slag gaan met geuraccenten is de woonkamer hierbij het belangrijkst, de slaapkamer en de badkamer volgen op ruime afstand. Wat betreft het type geur kiest ruim een kwart van de mensen voor de geur van fris wasgoed. De geur van een verse bos bloemen of van lavendel zijn ook erg in trek.
Afwisselende geuren
Geur beïnvloedt een positieve beleving. Jammer genoeg wennen we snel aan geur waardoor deze na korte tijd niet meer waarneembaar is. Ambi Pur heeft daarom het product 3volution ontwikkeld. Een elektrische geurverspreider die 3 geuren elke 45 minuten afwisselt. Een product met heerlijke geuren die een bijdrage levert aan sfeer in huis.

Stay or Go
Stay or Go is een crossmediaal concept voor mensen die twijfelen over hun huidige woning en geïnteresseerd zijn in het optimaliseren van hun woonsituatie. Op www.stayorgo.nl kan men op individuele basis erachter komen of verbouwen, verhuizen of opnieuw inrichten de beste optie is. Hierna gaat Stay or Go de dialoog met hen aan om hun woongeluk te vergroten.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Noot voor redacties:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht