Ingezonden persbericht


Campagne ad pepper media voor
Smeg-keukenapparatuur wint belangrijke media-award

Pionierscampagne in semantisch adverteren wint Festival of Media Award in de categorie Communication Futures

Amsterdam, 23 april 2009 â¤* ad pepper media heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie Communication Futures van de Festival of Media Awards. ad pepper media verdiende de award met zijn campagne voor Smeg-keukenapparatuur. ad pepper media nam de award in ontvangst tijdens de officiële uitreiking op 21 april 2009 in Valencia in Spanje.

De jury koos de winnende campagne van ad pepper media voor het keukenapparatuurmerk Smeg uit 650 inzendingen uit 52 landen. Deze jury bestond uit vooraanstaande personen in de wereldwijde media- en advertentiebranche. De juryleden zagen hoe de Smeg Retro-campagne een van de eerste was die optimaal profiteerde van semantische targeting op het iSense Network van ad pepper media.

Het iSense Network en zusterproduct Sitescreen Network voeren semantische analyses uit op webpagina's om zo de werkelijke betekenis ervan te achterhalen. Zo plaatsen de oplossingen advertenties met grote zorgvuldigheidnaast de juiste content of zorgen ze ervoor dat advertenties niet naast gevoelige, ongepaste content komen te staan. Ook bedrijven als Microsoft, HSBC, Fujitsu Siemens, Shell en 3M maken gebruik van het iSense Network om hun advertenties naast de meest relevante online content geplaatst te krijgen. Hiermee optimaliseren ze de impact van hun campagnes en stimuleren daarmee de verkoop en naamsbekendheid.

Cally Elston, Brand Manager bij Smeg: 'In 2008 zijn we voor het eerst gestart met het adverteren via online netwerken. Met semantische targeting kunnen we kosteneffectief de juiste doelgroepen binnen verschillende lifestylecategorieën bereiken. Met iSense Network van ad pepper media hebben we ons gericht op webgebruikers die surfen naar kwalitatief hoogstaande redactionele sites over entertainment, tuinieren, interieur en eten en drinken. Deze pilot bleek zo succesvol voor wat betreft click-throughs en conversies, dat online adverteren nu een essentieel onderdeel van onze marketingplannen vormt.' 'Het Festival of Media Awards onderstreept de voordelen van semantisch adverteren voor adverteerders, publishers en gebruikers', zegt Sacha Carton, President iSense en bestuursvoorzitter van ad pepper media. 'iSense Network simuleert de menselijke manier van tekstanalyse. Zo is een advertentie heel nauwkeurig bij de juiste content te plaatsen. Vanwege de explosieve groei van online content en de gebreken van andere advertentie methoden zal semantische targeting snel de nieuwe standaard worden.'

Voor meer informatie over de Smeg-campagne: www.creamglobal.com/casestudy.cfm?i=94.

Tags: smeg, award, targeted advertising, semantic advertising, online adverteren, iSense, ad pepper, Festival of Media Award, campagne

####

Meer informatie over iSense is te vinden op www.isense.net.

iSense is onlangs in Nederland gelanceerd.

Over ad pepper media
ad pepper media is een toonaangevend internationaal online advertentiebureau. Het bedrijf biedt mediabureaus, adverteerders en websites effectieve maatwerkoplossingen. Deze omvatten een breed scala van online advertentiemogelijkheden op het gebied van branding, performancemarketing, e-mailmarketing en affiliate-marketing. Vanuit zestien kantoren in tien Europese landen en in de Verenigde Staten beheert ad pepper media campagnes voor duizenden lokale en internationale advertentieklanten in meer dan vijftig landen wereldwijd. ad pepper media is beursgenoteerd en zijn aandelen worden verhandeld in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (SIN:940 883).