De nummer 1 in klanttevredenheid opnieuw flink gegroeid.

24/04/2009 14:00

Salland Verzekeringen

De coöperatie Salland verzekeringen is vol vertrouwen 2009 ingegaan. Uit de grote klantwaardering, forse verzekerdengroei en een gezond financieel resultaat in 2008 blijkt dat de zorgverzekeraar op de juiste koers zit.

In 2008 is het aantal klanten fors toegenomen. Met een groei van 10% is het huidige ledenaantal op ruim 101.000 gekomen. Deze groei is mede te danken aan de hoge klanttevredenheid. Al jaren staat de zorgverzekeraar in de top drie van toonaangevende klanttevredenheidsonderzoeken. Independer reikte Salland verzekeringen in 2008 de award voor beste zorgverzekeraar uit.

Ook in 2009 doet de verzekeraar er alles aan om klanttevredenheid van verzekerden te borgen. Zo is per


1 januari 2009 de Zorgadvieslijn van Salland vernieuwd. Leden kunnen deze lijn bellen wanneer ze op een wachtlijst staan of medisch inhoudelijke vragen hebben. Vragen en verzoeken worden binnen één werkdag afgehandeld, waardoor leden sneller de juiste zorg krijgen.

Financieel gezien lijkt de coöperatie wederom het jaar 2008 positief af te sluiten. De omzet steeg tot ruim 210 miljoen euro. Het verwachte resultaat bedraagt 4 miljoen euro. Het voorzichtige beleggingsbeleid van Salland heeft, zeker in tijden van onrust op de financiële markten, een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat.

Het afgelopen jaar is Salland met een aantal nieuwe activiteiten gestart. Zo is voor de markt van buitenlandse uitzendkrachten een nieuw label opgezet: HollandZorg. Door met een dergelijk label te werken stemt Salland haar aanbod beter af op de specifieke wensen van de branche.

Ook is de coöperatie in 2008 de ontwikkeling van een Maatschappelijke Deelname Organisatie gestart. Hierbij komt intensievere samenwerking binnen het veld van Wonen, Zorg, Welzijn en Werk centraal te staan, wat bijdraagt aan de kwaliteit van de dienstverlening voor de leden.





http://www.salland.nl