Mobistar


Resultaten
eerste kwartaal 2009
Mobistar

Persbericht

Embargo tot vrijdag 24 april 2009 om 7.00u Gereglementeerde informatie

Mobistar realiseert in een competitieve markt een groei in zijn klantenbasis en zijn omzet

Brussel, 24 april 2009 ­ Mobistar maakt vandaag de financiële resultaten bekend voor het eerste kwartaal van 2009. Niettegenstaande een ongunstig economisch klimaat stegen de geconsolideerde inkomsten van de opera- tor alsook het aantal nieuwe klanten. Mobistar houdt ondanks de verwachte regulatoire druk en de aanhoudende concurrentie zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2009 aan.

Markante feiten:

Het aantal actieve klanten voor mobiele telefonie voor de Mobistar groep steeg met 232.251 of met 6,4 % op een jaar tijd.

De geconsolideerde omzet van de Mobistar groep nam toe met 2,5 % en bedroeg 371,2 miljoen euro op eind maart 2009.

De EBITDA-marge bedroeg 38,3 % van de inkomsten uit telefonie op het einde van het eerste kwartaal van 2009.

De Mobistar groep realiseerde een geconsolideerde nettowinst van 60,1 miljoen euro op 31 maart 2009.

De resultaten van het eerste kwartaal laten Mobistar toe om zijn vooruitzichten voor het jaar 2009 te bevestigen.
1. Geconsolideerde cijfers van de Mobistar groep Geconsolideerde kerncijfers van de Mobistar groep 3 maand op 3 maand op Variatie 31 maart 2009 31 maart 2008 Totaal aantal actieve klanten (mobiele telefonie) Mobistar, VOXmobile en mvno's 3.864.228 3.631.977 6,4 % Geconsolideerde omzet (mio ) 371,2 362,2 2,5 % Omzet uit telefonie (mio ) 349,6 350,7 -0,3 % EBITDA (1) 134,0 143,4 -6,6 % EBITDA-marge 38,3 % 40,9 % - Geconsolideerde nettowinst (mio ) 60,1 68,7 -12,5 % Nettowinst per aandeel (2) () 1,0 1,09 -8,3 % Netto investeringen (mio ) 25,7 30,1 -14,6 % (1)
Earnings Before Interest, Taxation, Depreciation and Amortisation ­ resultaat voor belastingen, intresten, waardeverminderingen en afschrij- vingen.
(2) Gewogen gemiddelde nettowinst per aandeel (IFRS).




P.5

Op 31 maart 2009 telde de Mobistar groep 3.864.228 actieve klanten voor mobiele telefonie, 232.251 meer dan de
3.631.977 actieve klanten een jaar eerder of een stijging met 6,4 %. De Mobistar groep sloot het eerste kwartaal van 2009 af met een geconsolideerde omzet van 371,2 miljoen euro, of een stijging van 2,5 % ten opzichte van de 362,2 miljoen euro op eind maart 2008. De evolutie van de omzet werd mee bepaald door de aanhoudende prijsdruk in een zeer competitieve markt, door de regulatoire beslissin- gen (daling van mobiele terminatietarieven in mei en juli 2008) en een verminderde activiteit in de businessmarkt. De omzet staat meer en meer onder druk door de vertraging van de economische activiteit maar ook door een vermindering van de inkomsten uit roaming in het businesssegment. De EBITDA bedroeg 134 miljoen euro op eind maart 2009 tegenover 143,4 miljoen euro een jaar eerder, of een daling van 6,6 %.
De rendabiliteit van de Mobistar groep kwam ondanks een stijging van de totale omzet onder druk te staan door de toenemende kosten in het eerste kwartaal van 2009. Diverse factoren hadden een invloed op de kostenstruc- tuur van de operator. Zo verhoogden de tariefplannen met een overvloed aan sms'jes de interconnectiekosten en werden er meer gsm's en smartphones aangekocht. Er was een toename van de operationele netwerkkosten als gevolg van een versnelde ontplooiing van het 3g-netwerk in 2008 en er werd een indexaanpassing doorgevoerd van 4,51 % op de lonen sinds januari met een negatief effect op de kostenstructuur tot gevolg. De EBITDA-marge bedroeg 40,9 % van de omzet uit telefonie op eind maart 2008 en daalde door de toenemende kosten naar

38,3 % van de omzet uit telefonie op het einde van het eerste kwartaal van 2009. Op 31 maart 2009 realiseerde de Mobistar groep een geconsolideerde nettowinst van 60,1 miljoen euro, 8,6

miljoen euro minder dan het jaar daarvoor of een daling van 12,5 %. Deze daling is voornamelijk het gevolg van de toegenomen intrestlasten door de optimalisatie van de balansstructuur en van de evolutie van de EBITDA. Bijge- volg daalde de nettowinst per aandeel met 8,3 %, van 1,09 euro per aandeel op eind maart 2008 naar 1 euro per aandeel op het einde van het eerste trimester van 2009. In het eerste kwartaal van 2009 werd er in totaal 25,7 miljoen euro of 7 % van de omzet uit telefonie geïnvesteerd in de verdere ontplooiing van het netwerk, de IT infrastructuur en de verdere uitbouw van de Mobistar Centers. 2. Mobistar n.v. (activiteiten in België)
Kerncijfers van Mobistar n.v. 3 maand op 3 maand op Variatie 31 maart 2009 31 maart 2008 Totaal aantal actieve klanten (3) Mobistar n.v. (mobiele telefonie) 3.421.491 3.310.816 3,3 % Aantal mvno-klanten 363.050 247.016 46,9 % Totaal aantal actieve klanten Mobistar + mvno's 3.784.541 3.557.832 6,4 % ARPU (4) (/maand/actieve klant) 32,00 33,66 -4,9 % Totale omzet (mio ) 362,7 353,9 2,5 % Omzet uit telefonie (mio ) 341,4 343,2 -0,5 % (3) De machine-to-machine en de mvno-kaarten zijn niet opgenomen in het aantal actieve klanten. (4) verage Revenue Per User - gemiddelde maandelijkse omzet per actieve klant (voortschrijdend gemiddelde van de 12 voorgaande maanden) A
zonder mvno's.




P.6

De commerciële strategie van Mobistar blijft zijn vruchten afwerpen ondanks een ongunstig economisch klimaat en aanhoudende concurrentie. Het totaal aantal actieve klanten voor mobiele telefonie steeg met 3,3 %, van 3.310.816 op eind maart 2008 naar 3.421.491 een jaar later. Het aandeel van de postpaidklanten in de klantenbasis bleef toenemen en bedroeg 58 % op het einde van het eerste kwartaal van 2009 tegenover 54,6 % een jaar eerder. De gesegmenteerde aanpak via mvno's blijft een succesvolle strategie. Het aantal mvno-klanten steeg van 247.016 op het einde van het eerste trimester van 2008 naar 363.050 op eind maart 2009, of een stijging met 46,9 %. De totale omzet steeg van 353,9 miljoen euro eind maart 2008 naar 362,7 miljoen euro of een toename met

2,5 % op een jaar tijd, voornamelijk door de verkoop van smartphones. De omzet uit telefonie daarentegen daalde lichtjes, van 343,2 miljoen euro op het einde van het eerste trimester van 2008 naar 341,4 miljoen euro eind maart 2009. De oorzaak hiervan ligt vooral in de daling van de inkomsten uit de professionele markt als gevolg van de ver- traging van de economische activiteit in 2008 en begin 2009, de lagere omzet uit roaming door een verminderde activiteit en lagere tarieven sinds augustus 2008 en de aanhoudende druk op de prijzen van voice en data. Dat de commerciële strategie om via innovatieve producten nieuwe segmenten aan te boren werkt, blijkt uit de cijfers van mobiele data. Het aantal simkaarten dat enkel gebruikt wordt voor mobiel dataverkeer alsook de inkom- sten verbonden aan het gebruik van mobiele data blijven toenemen. Het aandeel van mobiele data in de omzet uit mobiele telefonie is gestegen van 20,1 % op eind maart 2008 naar 27,4 % een jaar later. Meer en meer klanten willen altijd online zijn en gebruiken mobiel internet als een aanvulling op de vaste breedbandverbinding. Mobiel internet wordt ook als een goedkoop alternatief voor vaste internet gebruikt. Het succes van Internet Everywhere met 58.507 klanten op eind maart 2009 tegenover 8.032 een jaar eerder of een toename met 628 % bevestigt deze strategie.
De gemiddelde maandelijkse inkomsten per klant (ARPU) daalden van 33,66 euro per klant per maand naar 32 euro op een jaar tijd, een daling van 4,9 % op eind maart 2009. De daling van de roamingtarieven voor voice en data en de verlaging van de MTR (mobiele terminatietarieven) in mei en juli 2008 zijn verantwoordelijk voor de lagere ARPU.
3. VOXmobile (activiteiten in Luxemburg)
Kerncijfers van VOXmobile 3 maand op 3 maand op Variatie 31 maart 2009 31 maart 2008 Totaal aantal actieve klanten (mobiele telefonie) 79.687 74.145 7,5 % ARPU (4) (/maand/actieve klant) 24,6 25,6 -3,9 % Omzet (mio ) 10,4 8,7 19,5 % Omzet uit telefonie (mio ) 8,7 7,9 10,1 % De Luxemburgse dochter VOXmobile telde 79.687 actieve klanten voor mobiele telefonie op het einde van het eerste trimester van 2009, een stijging van 7,5 % ten opzichte van de 74.145 actieve klanten een jaar eerder. De totale omzet steeg met 19,5 %, van 8,7 miljoen euro op eind maart 2008 naar 10,4 miljoen euro een jaar later. De omzet uit telefonie bedroeg 8,7 miljoen euro op eind maart 2009 ten opzichte van 7,9 miljoen euro op het einde van het eerste kwartaal van 2008 of een toename van 10,1 %.




P.7

Ook in Luxemburg stond de ARPU onder druk. De gemiddelde maandelijkse inkomsten per klant (ARPU) evolueer- den van 25,6 euro per maand per klant op eind maart 2008 naar 24,6 euro op het einde van het eerste kwartaal van 2009 of een daling met 3,9 %.

4. Tendensen 2009
Mobistar zal in 2009 zijn `mobility centric' strategie verderzetten en producten en diensten aanbieden die voldoen aan de nieuwe behoeften van de klanten. Mobistar zal tevens de cash flow veilig stellen met behoud van zijn con- currentiële positie.
Het jaar 2009 zal gekenmerkt blijven door toenemende regulatoire druk, verscherpte concurrentie en een financi- eel economisch ongunstig klimaat. Mobistar verwacht in de loop van het tweede semester van 2009 een beslissing m.b.t. de MTR (mobiele terminatietarieven) en heeft de operator acte genomen van de beslissing dat de 4de licen- tie zal worden geveild. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werd de uitvoering van de 3V/m-norm voorzien vanaf 15 september 2009. Van zodra de uitvoeringsbesluiten gekend zijn, zal Mobistar de bijkomende investeringen die nodig zijn om het netwerk conform de norm aan te passen, uitvoeren binnen het kader van het vooropgesteld investeringsniveau. Daarnaast verwacht Mobistar ook een beslissing over de modaliteiten voor de verlenging van de 2G-licentie in 2010.
De hypotheses zouden kunnen gewijzigd worden indien de economische situatie nog zou verslechteren. Mobistar bevestigt in deze context zijn vooruitzichten voor het jaar 2009: een omzet van hetzelfde niveau als in 2008 en een EBITDA-marge van de omzet uit telefonie dichtbij de 40 %. Het nettoresultaat zal tussen de 240 en 260 miljoen euro liggen en het investeringsniveau tussen 11 en 12 % van de omzet uit telefonie. Het vrijwaren van de cash flow blijft een prioriteit voor Mobistar, maar de operator behoudt zich echter het recht om het investeringsniveau bij te stellen in de loop van het jaar.




P.8
P.8

MOBB
LISTED
NYSE
EURONEXT
SM
Voor meer informatie, contacteer: :
Voor meer informatie, contacteer
Patti Vtti Verdoodt
Paerdoodt - Persdienst: +32 (0)495 55 96 26 - e-mail: press@mail.mobistar.be - http://corporate.mobistar.be/press Christophe Lemaître - Investor relations: +32 (0)2 745 72 26 - e-mail: ir@mail.mobistar.be Christophe Lemaître




P.9

Beheerverslag over het eerste kwartaal van 2009


1. Markante feiten van het eerste kwartaal van 2009 Mobiliteitsstrategie
In een financieel en economisch ongunstige markt, zette Mobistar haar `mobility centric' strategie verder. In de residentiële markt, werden de typische eindejaarspromoties tot in de tweede maand van het eerste kwartaal aan- gehouden omwille van de aanhoudende concurrentie. Naast deze klassieke promoties werden door een aantal verkoopskanalen MGM-acties gevoerd. Met dit initiatief proberen de eigen klanten vrienden of familieleden als nieuwe postpaidklanten aan te brengen en in ruil hiervoor krijgen ze extra voordelen. In het segment van vooraf- betaalde kaarten is de overvloed aan sms-bundels hoe langer hoe meer van toepassing. In maart werd ons portfolio van tariefformules volledig opgefrist. Zowel de prepaid- als de postpaidtariefplannen werden gegroepeerd volgens 3 klantenprofielen: `Comfort' voor wie enkel wil bellen en sms'en, `Music' om onbe- perkt te sms'en en `Friends' voor wie altijd wil bellen naar vrienden en familie. Bovendien lanceerden we de `Holiday Pass' en de `Internet Pass', voorafbetaalde bundels om voordelig te bellen en te surfen in het buitenland. Het aantal klanten voor mobiel internet blijft groeien. Op eind maart 2009, bedroeg het aantal `Internet Everywhere' en `Business Everywhere'-klanten 58.507 en het aantal `AtHome'-klanten 145.639. In het professionele segment blijven de convergente producten `One Office Voice Pack' en `One Office Full Pack' succesvol in een markt die onderhevig is aan de negatieve effecten van de economische crisis. Evolutie van het klantenbestand
De commerciële strategie van Mobistar blijft zijn vruchten afwerpen ondanks een ongunstig economisch klimaat en aanhoudende concurrentie. Het totaal aantal actieve klanten voor mobiele telefonie steeg met 3,3 %, van 3.310.816 op eind maart 2008 naar 3.421.491 een jaar later. Het aandeel van de postpaidklanten in de klantenbasis bleef toenemen en bedroeg 58 % op het einde van het eerste kwartaal van 2009 tegenover 54,6 % een jaar eerder. De gesegmenteerde aanpak via mvno's blijft een succesvolle strategie. Het aantal mvno-klanten steeg van 247.016 op het einde van het eerste trimester van 2008 naar 363.050 op eind maart 2009, of een stijging met 46,9 %. Evolutie van de gemiddelde maandelijkse omzet per klant (ARPU) De gemiddelde maandelijkse inkomsten per klant (ARPU) daalden van 33,66 euro per klant per maand naar 32 euro op een jaar tijd, een daling van 4,9 % op eind maart 2009. De daling van de roamingtarieven voor voice en data en de verlaging van de MTR (mobiele terminatietarieven) in mei en juli 2008 zijn verantwoordelijk voor de lagere ARPU.
VOXmobile
De Luxemburgse dochter VOXmobile telde 79.687 actieve klanten voor mobiele telefonie op het einde van het eerste trimester van 2009, een stijging van 7,5 % ten opzichte van de 74.145 actieve klanten een jaar eerder. De totale omzet steeg met 19,5 %, van 8,7 miljoen euro op eind maart 2008 naar 10,4 miljoen euro een jaar later.




P.10

De omzet uit telefonie bedroeg 8,7 miljoen euro op eind maart 2009 ten opzichte van 7,9 miljoen euro op het einde van het eerste kwartaal van 2008 of een toename van 10,1 %. Ook in Luxemburg stond de ARPU onder druk. De gemiddelde maandelijkse inkomsten per klant (ARPU) evolueer- den van 25,6 euro per maand per klant op eind maart 2008 naar 24,6 euro op het einde van het eerste kwartaal van 2009 of een daling met 3,9 %.
Ontwikkeling van het netwerk
De 3g/hsdpa-dekking bereikte eind maart 85 % van de bevolking. Mobistar is de enige operator die in staat is zijn klanten mobiel breedbandnetwerk aan te bieden waardoor meer dan 99 % van de bevolking wordt gedekt dankzij de complementariteit van het edge- en het 3g/hsdpa-netwerk. Het Mobistar-netwerk bestond eind maart 2009 uit 4.538 sites waarvan er 559 worden gedeeld met andere ope- ratoren. Dit aantal stemt overeen met een totaal van 16.614 cellen. In het eerste kwartaal startte Mobistar met de roll-out van zijn eigen transmissienetwerk.

2. Commentaar bij de financiële toestand
De consolidatiekring is in de loop van het eerste kwartaal van 2009 niet gewijzigd en omvat de vennootschap

Mobistar n.v., de Luxemburgse vennootschap VOXmobile s.a. en 50 % van de tijdelijke vereniging `Irisnet'. Mobistar publiceert op kwartaalbasis geen tussentijdse verkorte geconsolideerde financiële staten in overeen- stemming met International Financial Reporting Standard IAS 34 Tussentijdse Financiële Verslaggeving (`IAS 34'), maar opteert voor de tussentijdse verklaring over een aantal financiële kerngetallen. Geconsolideerde kerncijfers van de Mobistar groep 3 maand op 3 maand op Variatie 31 maart 2009 31 maart 2008 Totaal aantal actieve klanten (mobiele telefonie) Mobistar, VOXmobile en mvno's 3.864.228 3.631.977 6,4 % Geconsolideerde omzet (mio ) 371,2 362,2 2,5 % Omzet uit telefonie (mio ) 349,6 350,7 -0,3 % EBITDA (1) 134,0 143,4 -6,6 % EBITDA-marge 38,3 % 40,9 % - Geconsolideerde nettowinst (mio ) 60,1 68,7 -12,5 % Nettowinst per aandeel (2) () 1,0 1,09 - 8,3 % Netto investeringen (mio ) 25,7 30,1 -14,6 % (1)
Earnings Before Interest, Taxation, Depreciation and Amortisation ­ resultaat voor belastingen, intresten, waardeverminderingen en afschrij- vingen.
(2) Gewogen gemiddelde nettowinst per aandeel (IFRS).




P.11

De Mobistar groep sloot het eerste kwartaal van 2009 af met een geconsolideerde omzet van 371,2 miljoen euro, of een stijging van 2,5 % ten opzichte van de 362,2 miljoen euro op eind maart 2008. De evolutie van de omzet werd mee bepaald door de aanhoudende prijsdruk in een zeer competitieve markt, door de regulatoire beslissin- gen (daling van mobiele terminatietarieven in mei en juli 2008) en een verminderde activiteit in de businessmarkt. De omzet staat meer en meer onder druk door de vertraging van de economische activiteit maar ook door een vermindering van de inkomsten uit roaming in het businesssegment. De EBITDA bedroeg 134 miljoen euro op eind maart 2009 tegenover 143,4 miljoen euro een jaar eerder, of een daling van 6,6 %.
De rendabiliteit van de Mobistar groep kwam ondanks een stijging van de totale omzet onder druk te staan door de toenemende kosten in het eerste kwartaal van 2009. Diverse factoren hadden een invloed op de kostenstruc- tuur van de operator. Zo verhoogden de tariefplannen met een overvloed aan sms'jes de interconnectiekosten en werden er meer gsm's en smartphones aangekocht. Er was een toename van de operationele netwerkkosten als gevolg van een versnelde ontplooiing van het 3g-netwerk in 2008 en er werd een indexaanpassing doorgevoerd van 4,51 % op de lonen sinds januari met een negatief effect op de kostenstructuur tot gevolg. De EBITDA-marge bedroeg 40,9 % van de omzet uit telefonie op eind maart 2008 en daalde door de toenemende kosten naar

38,3 % van de omzet uit telefonie op het einde van het eerste kwartaal van 2009. Op 31 maart 2009 realiseerde de Mobistar groep een geconsolideerde nettowinst van 60,1 miljoen euro, 8,6 mil- joen euro minder dan het jaar daarvoor of een daling van 12,5 %. Deze daling is voornamelijk het gevolg van de toegenomen intrestlasten door de optimalisatie van de balansstructuur en van de evolutie van de EBITDA. Bijgevolg daalde de nettowinst per aandeel met 8,3 %, van 1,09 euro per aandeel op eind maart 2008 naar 1 euro per aan- deel op het einde van het eerste trimester van 2009. In het eerste kwartaal van 2009 werd er in totaal 25,7 miljoen euro of 7 % van de omzet uit telefonie geïnvesteerd in de verdere ontplooiing van het netwerk, de IT infrastructuur en de verdere uitbouw van de Mobistar Centers. Op de balans zijn er geen belangrijke wijzigingen gebeurd buiten de stijging van het eigen vermogen ten bedrage van het nettoresultaat van het afgelopen kwartaal (60,1 miljoen euro) en de daling van de netto uitstaande finan- ciële schuld van 311,4 miljoen euro per 31 december 2008 naar 201,5 miljoen euro per 31 maart 2009, als gevolg van de gerealiseerde netto kasstroom in het eerste kwartaal van 2009.

Financiële instrumenten, doelstellingen en beleid met betrekking tot het beheer van financiële

risico's
Geen enkele verandering is opgetreden in vergelijking met de informatie opgenomen in het jaarverslag 2008 (p.14).
Geschillen
De informatie betreffende de geschillen opgenomen in het jaarverslag 2008 werd op volgende wijze aangepast: Antennes: De vordering van de op de rol geplaatste heffingen, verhoogd met de wettelijke moratoire interesten, bedraagt 29,7 miljoen euro en maakt het voorwerp uit van een waardevermindering voor het totale bedrag, waarvan
1,6 miljoen euro ten laste valt van het boekjaar.




P.12

Stralingsnormen en gezondheid: De toepassing van de Ordonnantie van het Brussels-Hoofdtedelijk Gewest van maart 2007 werd in akkoord met de bevoegde Minister uitgesteld naar midden september 2009 aangezien de praktische details die onontbeerlijk zijn voor de toepassing van de nieuwe normen vandaag ontbreken. De situatie zal op dat moment opnieuw geëvalueerd worden.

3. Tendensen
Mobistar zal in 2009 zijn `mobility centric' strategie verderzetten en producten en diensten aanbieden die voldoen aan de nieuwe behoeften van de klanten. Mobistar zal tevens de cash flow veilig stellen met behoud van zijn con- currentiële positie.
Het jaar 2009 zal gekenmerkt blijven door toenemende regulatoire druk, verscherpte concurrentie en een financi- eel economisch ongunstig klimaat. Mobistar verwacht in de loop van het tweede semester van 2009 een beslissing m.b.t. de MTR (mobiele terminatietarieven) en heeft de operator acte genomen van de beslissing dat de 4de licen- tie zal worden geveild. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werd de uitvoering van de 3V/m-norm voorzien vanaf 15 september 2009. Van zodra de uitvoeringsbesluiten gekend zijn, zal Mobistar de bijkomende investeringen die nodig zijn om het netwerk conform de norm aan te passen, uitvoeren binnen het kader van het vooropgesteld investeringsniveau. Daarnaast verwacht Mobistar ook een beslissing over de modaliteiten voor de verlenging van de 2G-licentie in 2010.
De hypotheses zouden kunnen gewijzigd worden indien de economische situatie nog zou verslechteren. Mobistar bevestigt in deze context zijn vooruitzichten voor het jaar 2009: een omzet van hetzelfde niveau als in 2008 en een EBITDA-marge van de omzet uit telefonie dichtbij de 40 %. Het nettoresultaat zal tussen de 240 en 260 miljoen euro liggen en het investeringsniveau tussen 11 en 12 % van de omzet uit telefonie. Het vrijwaren van de cash flow blijft een prioriteit voor Mobistar, maar de operator behoudt zich echter het recht om het investeringsniveau bij te stellen in de loop van het jaar.




P.13




P.14

Kwartaalgegevens

Kwartaalcijfers 2008 FY 2008 Q1 Q2 Q3 Q4 Evolutie klantenbasis
Mobistar n.v. mobiele klanten
(excl MVNO, MATMA) in duizenden 3 310,8 3 348,1 3 358,9 3 393,5 waarvan Postpaid in duizenden 1 806,6 1 855,2 1 890,7 1 939,6 waarvan Prepaid in duizenden 1 504,2 1 492,9 1 468,2 1 453,9 MVNO klanten in duizenden 247,0 297,1 316,1 345,2 VOXmobile klanten in duizenden 74,1 74,8 77,5 79,7 TOTAAL MOBISTAR GROEP in duizenden 3 632,0 3 720,0 3 752,5 3 818,3 Evolutie van de Mobistar n.v. ARPU
Totale maandelijkse ARPU (voortschrijdend
gemiddelde van de 12 voorgaande maanden,
incl roaming bezoekers) in EUR/maand 33,66 33,11 32,79 32,35 Postpaid ARPU
(excl roaming bezoekers en IEW) in EUR/maand 43,34 43,84 43,76 42,97 Prepaid ARPU
(excl roaming bezoekers en IEW) in EUR/maand 15,95 16,31 16,36 16,54 Resultatenrekening
Omzet uit telefonie Mobistar mobiel in Mio EUR 323,0 337,8 338,9 328,9 1 328,6 Omzet uit telefonie Mobistar vaste
telefonie en data in Mio EUR 20,2 19,4 22,0 21,6 83,2 Omzet uit telefonie VOXmobile in Mio EUR 7,9 8,7 8,4 8,3 33,3 Totaal Mobistar geconsolideerde omzet* in Mio EUR 350,8 365,7 369,0 358,2 1 443,7 Totaal Mobistar geconsolideerde verkoop
van apparatuur in Mio EUR 11,6 17,5 24,8 35,1 89,0 Totaal Mobistar geconsolideerde omzet in Mio EUR 362,4 383,1 393,8 393,4 1 532,7 Totaal Mobistar geconsolideerde EBITDA in Mio EUR 143,4 156,6 150,4 141,2 591,6 in % van de omzet uit telefonie 40,9% 42,8% 40,8% 39,4% 41%

Totaal Mobistar geconsolideerd
netto resultaat in Mio EUR 68,7 76,3 70,5 64,6 280,1 Winst per aandeel berekend op basis
van het aantal uitstaande aandelen op
het einde van het kwartaal in EUR/aandeel 1,11 1,23 1,18 1,15 4,67 Gewogen gemiddelde nettowinst
per aandeel (IFRS) in EUR/aandeel 1,09 1,23 1,14 1,07 4,54

Totaal Mobistar geconsolideerde CAPEX in Mio EUR 30,1 39,5 39,5 50,8 159,9 in % van de omzet uit telefonie 9% 11% 11% 14% 11%
* na eliminatie van intra-group transacties




P.15

Kwartaalcijfers 2009 YTD 2009 Q1 Q2 Q3 Q4 Evolutie klantenbasis
Mobistar n.v. mobiele klanten
(excl MVNO, MATMA) in duizenden 3 421,5 waarvan Postpaid in duizenden 1 979,1 waarvan Prepaid in duizenden 1 442,3 MVNO klanten in duizenden 363,1 VOXmobile klanten in duizenden 79,7 TOTAAL MOBISTAR GROEP in duizenden 3 864,2 Evolutie van de Mobistar n.v. ARPU
Totale maandelijkse ARPU (voortschrijdend
gemiddelde van de 12 voorgaande maanden,
incl roaming bezoekers) in EUR/maand 32,00 Postpaid ARPU
(excl roaming bezoekers en IEW) in EUR/maand 39,13 Prepaid ARPU
(excl roaming bezoekers en IEW) in EUR/maand 16,86 Resultatenrekening
Omzet uit telefonie Mobistar mobiel in Mio EUR 319,3 319,3 Omzet uit telefonie Mobistar vaste
telefonie en data in Mio EUR 22,1 22,1 Omzet uit telefonie VOXmobile in Mio EUR 8,7 8,7 Totaal Mobistar geconsolideerde omzet* in Mio EUR 349,6 349,6 Totaal Mobistar geconsolideerde verkoop
van apparatuur in Mio EUR 21,6 21,6 Totaal Mobistar geconsolideerde omzet in Mio EUR 371,2 371,2 Totaal Mobistar geconsolideerde EBITDA in Mio EUR 134,0 134,0 in % van de omzet uit telefonie 38,3% 38,3%

Totaal Mobistar geconsolideerd
netto resultaat in Mio EUR 60,1 60,1 Winst per aandeel berekend op basis
van het aantal uitstaande aandelen op
het einde van het kwartaal in EUR/aandeel 1,00 1,00 Gewogen gemiddelde nettowinst
per aandeel (IFRS) in EUR/aandeel 1,00 1,00

Totaal Mobistar geconsolideerde CAPEX in Mio EUR 25,7 25,7 in % van de omzet uit telefonie 7% 7%
* na eliminatie van intra-group transacties




P.16






---- --