Etten-Leur doet het gewoon
De klant is koning! In een winkel is dat de normaalste zaak van de
wereld. Ook bij de gemeente zien we u als onze klant en daarom
verdient u al onze aandacht en respect. We streven naar een goed
contact met u. Ook willen we dat u tevreden bent over hoe wij u ter
dienst staan. Toch kunnen we als overheid niet altijd iedereen gelijk
geven of tevreden stellen. Er zijn nu eenmaal regels die we moeten
volgen en wetten die we handhaven.
We kunnen u wel beloven dat we klantgericht met uw wensen en vragen
omgaan. In deze publicatie staan al onze beloften hierover. Zodat u
vooraf duidelijk weet wat u precies van ons kunt verwachten. U mag ons
er dan ook op wijzen als wij onze beloften niet waarmaken. Graag
zelfs, dan kunnen we u nog beter van dienst zijn!
image
Onze contacten
U wordt correct, vriendelijk en met respect behandeld. Wij doen dit
met inlevingsvermogen, duidelijkheid en deskundigheid. Wij zorgen
ervoor dat u volledige en juiste informatie krijgt. Wij hechten waarde
aan uw privacy. Op verzoek staan we u te woord in een spreekkamer. We
gaan zorgvuldig om met uw gegevens.
Hoe u ons kunt bereiken en hoe snel wij u helpen
Internet
Op deze internetsite kunt u 24 uur per dag, zeven dagen per week
terecht voor informatie over de gemeente Etten-Leur. We willen
voorkomen dat u voor niets aan het loket staat of onnodig meerdere
keren moet terugkomen. Ons advies is dan ook om altijd eerst de
internetsite te raadplegen. Voor enkele zaken kunt u uw verzoek
helemaal digitaal afhandelen: daarvoor kijkt u op deze internetsite
onder " " en " ". Thuis geen internet? U kunt
tijdens openingstijden gebruik maken van internet in de publiekshal
van het Stadskantoor. Op de internetsite vindt u nog veel meer
informatie zoals publicaties, persberichten, informatie over diverse
projecten, raadsstukken, college- en raadsbesluiten, werk in
uitvoering, etcetera.
Telefoon
Via ons telefoonnummer 076 5024000 zijn wij van maandag tot en met
vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Als u ons belt, nemen wij
de telefoon op na maximaal drie keer overgaan (15 seconden). Onze
medewerkers proberen uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet
lukt, verbinden zij u door naar de juiste persoon. Als u een
specifieke medewerker wilt spreken en deze is niet bereikbaar, dan
maken wij met u een terugbelafspraak en wordt u binnen één werkdag
teruggebeld.
E-mail
Via info@etten-leur.nl kunt u ons per e-mail bereiken. Als u ons een
e-mail stuurt, krijgt u direct een automatische bevestiging van
ontvangst, zodat u weet dat uw mail bij ons is aangekomen. Op uw
e-mail krijgt u binnen vijf werkdagen antwoord. Als dit niet kan
(bijvoorbeeld doordat we bepaalde procedures moeten volgen), laten we
u binnen vijf dagen weten wie uw e-mail afhandelt en hoe lang het
duurt voor u antwoord ontvangt.
Post en fax
U kunt ons per post bereiken op het adres: Postbus 10.100, 4870 GA
Etten-Leur, per fax op nummer 076 5033880: De ontvangst van een brief
bevestigen wij schriftelijk binnen vijf werkdagen. In onze
ontvangstbevestiging geven we aan wie de brief afhandelt en hoe lang
het duurt voor u antwoord ontvangt. Standaard geldt voor de
afhandeling van een brief een afhandelingstermijn van zes weken. Als
er een afwijkende termijn geldt (zoals bij bezwaarschriften en
vergunningen), laten wij dat weten en geven we aan waarom een andere
termijn wordt gehanteerd. Als we de afhandelingstermijn toch
overschrijden sturen we u uiterlijk een week voordat de
afhandelingstermijn afloopt een voortgangsbericht waarin staat waarom
de vertraging optreedt en wanneer u antwoord kunt verwachten.
Loketten
U kunt zonder en met afspraak bij onze balie in de publiekshal van het
Stadskantoor terecht van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot
12.00 uur en op maandag van 17.00 uur tot 19.00 uur. Bovendien bent u
van maandag tot en met vrijdag van 12.00 uur tot 17.00 uur welkom,
maar dan alléén op afspraak. Als u met ons een afspraak heeft gemaakt,
dan wordt u uiterlijk binnen 5 minuten vanaf het tijdstip van uw
afspraak geholpen. Voor welke producten u een afspraak kunt maken
vindt u op www.etten-leur.nl. Op deze internetsite kunt u direct zelf
een afspraak inplannen.
image
U kunt ook telefonisch een afspraak met ons maken. U belt dan: 076
5024000. Zonder afspraak wordt u binnen 15 minuten aan onze loketten
geholpen. Bij de avondopenstelling op maandag van 17.00 tot 19.00 uur
kunnen wij u dit niet altijd garanderen, meestal is het dan erg druk
en kan de wachttijd ook bij inzet van alle beschikbare loketten iets
langer worden. Ditzelfde geldt in bepaalde perioden van het jaar: wij
wijzen u uiterlijk een maand van tevoren op een drukke periode. Dit
doen wij op deze internetsite, in De Etten-Leurse Bode en in
correspondentie met betrekking tot reisdocumenten en rijbewijzen.
Duidelijk over de termijn
Paspoort / Identiteitskaart / Rijbewijs
Minimaal zes weken voordat uw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs
verloopt, krijgt u een brief waarin we u daarop attenderen. Nadat u
bij ons het document heeft aangevraagd, kunt u dit na vijf werkdagen
bij ons afhalen. Hebt u haast, dan kunt u het document na één werkdag
afhalen. De aanvraag moet dan voor 12.00 uur zijn ingediend en er zijn
meerkosten aan verbonden.
image
Meldingen Openbare Ruimte en Milieu
Meldingen kunt u zelf rechtstreeks via deze internetsite bij Klik &
Meld doorgeven. Uw melding wordt dan de eerstvolgende werkdag in
behandeling genomen. U ontvangt binnen één werkdag per e-mail
informatie over de verwachte afhandeling van uw melding. Met vragen en
meldingen over uw woonomgeving kunt u van maandag tot en met vrijdag
van 9.00 uur tot 17.00 uur ook terecht via ons telefoonnummer: 076
5024000. Of vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur en op maandag van 17.00
uur tot 19.00 uur bij onze balie in de publiekshal van het
Stadskantoor. Uw melding wordt meteen geregistreerd en u krijgt
informatie over de verwachte afhandeling van uw melding. Voor
dringende storingen kunt u ook buiten openingstijden ons
telefoonnummer bellen. U wordt dan doorverbonden naar een bedrijf dat
in samenspraak met de storingsdienst maatregelen kan nemen.
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen/heffingen
Als u een verzoek om kwijtschelding gemeentelijke
belastingen/heffingen heeft ingediend, dan ontvangt u binnen maximaal
vier weken na het indienen van uw verzoek een beslissing.
Verzoek om betalingsregeling gemeentelijke belastingen/heffingen
Als u een verzoek om een betalingsregeling voor gemeentelijke
belastingen/heffingen heeft gedaan, dan ontvangt u binnen maximaal één
week na het indienen van het verzoek een beslissing.
Bijstandsuitkering
Als u een aanvraag heeft ingediend voor een bijstandsuitkering, dan
ontvangt u binnen zes weken na ontvangst van uw aanvraag een
beslissing.
Bijzondere bijstand
Als u een aanvraag heeft ingediend voor bijzondere bijstand, dan
ontvangt u binnen zes weken na ontvangst van uw aanvraag een
beslissing.
Wet maatschappelijke ondersteuning
Als u een aanvraag heeft ingediend voor hulp bij het huishouden, dan
ontvangt u binnen zes weken na ontvangst van uw aanvraag een
beslissing. Als u een aanvraag heeft ingediend voor een deeltaxipas,
dan ontvangt u binnen zes weken na ontvangst van uw aanvraag een
beslissing.
image
Onze dienstverlening blijft mensenwerk
Natuurlijk kan het altijd beter. Dat beseffen wij ook. Onze
dienstverlening blijft mensenwerk. Waar mensen werken, worden fouten
gemaakt. Dus ook bij de gemeente Etten-Leur. U heeft bijvoorbeeld al
een aantal keer gebeld, maar de persoon in kwestie belt maar niet
terug. Of u wacht al erg lang op een antwoord op uw brief. Misschien
voelt u zich niet correct behandeld. Daar mag u over klagen. De
kwaliteit van onze dienstverlening houden we goed in de gaten. We doen
regelmatig onderzoek naar de klanttevredenheid en onze prestaties. Op
basis van de resultaten verbeteren we onze dienstverlening. We
vergelijken onze resultaten met die van andere gemeenten. Via het
burgerjaarverslag dat de burgemeester jaarlijks schrijft, leggen we
verantwoording af over de kwaliteit van de dienstverlening.
Deze tekst met beloften wordt jaarlijks geëvalueerd en herzien.
Klachten, opmerkingen, ideeën en suggesties horen wij graag van u. Een
e-mail aan info@etten-leur.nl, een telefoontje naar 076 5024000 of een
brief naar Postbus 10.100, 4870 GA Etten-Leur, stellen we zeer op
prijs! U krijgt binnen vier weken van ons te horen wat we ermee doen.
image
Hebt u vragen of opmerkingen naar aanleiding van "Etten-Leur doet het
gewoon"? Neem contact op met:
Gemeente Etten-Leur
Telefoon: 076 5024000
E-mail: info@etten-leur.nl
Postadres: Postbus 10.100, 4870 GA Etten-Leur
Etten-Leur in beeld
30 april t/m 5 mei
Stadskantoor
Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 076 - 502 40 00
Fax: 076 - 503 38 80
info@etten-leur.nl
Gemeente Etten-Leur