Ingezonden persbericht


Persbericht

Themaweek Idealize.nl over automotive 2.0
Exclusieve videoreportage toont laatste ontwikkelingen op automotive-gebied

Amsterdam 27 april 2009 - Deze week staat Idealize.nl, het platform over creativiteit en vernieuwing, in het teken van automotive 2.0. Elektrisch rijden, biobrandstoffen, lichtgewicht automaterialen en de opkomende reparatiemarkt zijn actuele en zelfs politieke thema's. De themaweek gaat hier uitgebreid op in en start met een exclusieve videoreportage, opgenomen in de Dutch Design Lounge op de AutoRAI, over trends, duurzaamheid en innovatie in design.

Automotive 2.0
De automotive industrie staat volop in de belangstelling in deze tijden van economisch bewustzijn en aandacht voor milieu en duurzaamheid. 'Dat leidt tot fascinerende ontwikkelingen en innovaties', zegt Kim Swagemakers, hoofdredacteur Idealize.nl. 'Zo wordt er momenteel aan een open source auto gewerkt, moet het huidige showroomgebruik vernieuwd worden en zien we het gebruik van duurzame materialen als zonnecellen op het dak van voertuigen. Maar we besteden ook aandacht aan toekomstige ontwikkelingen en trends: de opkomst van kunststof, kleinere auto's en vierdeurs coupé's.'

Experts
Swagemakers: 'We laten binnen een themaweek dagelijks specialisten aan het woord over hun vak, passie en visie. Voor het thema automotive 2.0 zijn dat Vincent van Twillert (Autoblog.nl), Geert-Jan Schellekens (designer), Twan van de Akker (Akker.nl), Thomas Edens (Rabobank) en Remco Timmer en Jacco Lammers (C,mm,n).'

Themaweken op Idealize
In een themaweek gaat Idealize in op actuele en trendgevoelige thema's waarbij elke dag een specifiek onderwerp binnen het thema wordt belicht. Swagemakers: 'Elk thema benadrukt het belang en de lol van kruisbestuiving; je laten inspireren door nieuwe ontwikkelingen en personen uit verschillende vakgebieden. Na automotive 2.0, mede mogelijk gemaakt door Volvo, staan onderwerpen als 'LED there be light' en Open workspaces op de planning.'

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Idealize
Idealize.nl is een branche overstijgend platform dat de Nederlandse creatieve klasse inspireert, portretteert en met elkaar verbindt. Idealize.nl brengt vernieuwers bij elkaar vanuit meerdere interessegebieden: design, media, technologie, wetenschap, cultuur en lifestyle. Idealize.nl bericht dagelijks over vernieuwende producten, projecten en ideeën in Nederland en over relevante trends in het buitenland. Idealize.nl werkt daarbij samen met content partners als Architectenweb.nl, Design.nl en Blueshots.tv. Idealize.nl is onderdeel van ilse media b.v. Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 140 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwensites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 15 websites, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi en mobiel.Kieskeurig.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht