Gemeente Coevorden

Gemeente Coevorden biedt eerste volledig digitale producten aan via website

Klanten kunnen producten en diensten bestellen en afhandelen via website

Inwoners van de gemeente Coevorden kunnen sinds kort via de website www.coevorden.nl een aantal gemeentelijke producten en diensten online bestellen en afhandelen inclusief controle en betaling. Inmiddels zijn er al acht producten besteld.

Het gaat om de aanvraag van de volgende producten en diensten: bezwaarschriften, evenementenvergunningen, inritmeldingen, kapvergunningen, eigenverklaringen rijbewijs, uittreksels GBA, verhuizingen en diverse Wmo-producten. Klanten kunnen deze producten en diensten bestellen en afhandelen door online een formulier in te vullen. Na inlog met de DigiD kan het product direct worden afgerekend en wordt het thuisgestuurd.

Dimpact

Coevorden is samen met onder andere de gemeenten Borger-Odoorn, Emmen, Assen, Zwolle en Enschede een Dimpactgemeente. Dimpact is een samenwerkingsverband met als doel om de digitale dienstverlening via internet te ontwikkelen. In dit verband worden gezamenlijk producten ontwikkeld en geïmplementeerd. Alle aangesloten gemeenten bij Dimpact werken op dezelfde wijze aan de digitale dienstverlening. Dat houdt in dat de aangesloten gemeenten dezelfde producten ook zoveel mogelijk op dezelfde manier afhandelen. Coevorden participeert in dit verband om uiteindelijk te komen tot een efficiënte 24uurs dienstverlening, 7 dagen per week. Klanten kunnen aan de balie in het gemeentehuis terecht, kunnen bellen of mailen met de gemeente of een brief sturen. De gemeente heeft de ambitie om het digitale kanaal als steeds volwaardiger alternatief te gebruiken en klanten via alle communicatiekanalen zo goed en zo snel mogelijk te helpen.