Ingezonden persbericht


Persbericht

Pegasystems kondigt belangrijke ontwikkeling aan in Financial Crimes Case Management

Nieuwe SmartTriage(TM) verhoogt de capaciteit van organisaties om kritische overtredingen te identificeren en de verwerking van 'false positives' te verminderen

Amsterdam, 28 april 2009 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management, kondigt zijn nieuwe Financial Crimes Management Framework aan, uitgerust met SmartTriage(TM) functionaliteit. De oplossing is ontwikkeld om organisaties beter te kunnen ondersteunen bij het beheren van meldingen vanuit alle afdelingen binnen een bedrijf en afkomstig van diverse systemen, om zo automatisch kritische overtredingen te identificeren en de verwerking van 'false positives' te verminderen. Deze nieuwe mogelijkheid komt tegemoet aan de toenemende wettelijke regelgeving waarmee banken en financiële instellingen worden geconfronteerd. Het vermindert bovendien de zorg van bedrijven over de hoge boetes vanwege non-compliance.

De nieuwe SmartTriage functie van Pegasystems stelt organisaties in staat om de toename van het aantal 'false positives' automatisch te identificeren, te beheren en te verminderen door verdachte meldingen op het gebied van fraude, witwassen, sancties en medewerkersfraude afkomstig van de diverse detectiesystemen gelijktijdig te verzamelen en beheren. Dit garandeert volledige interne controle, controleerbare processen en naleving van wet- en regelgeving via real-time rapportage. SmartTriage vormt een essentieel onderdeel van het Financial Crimes Management Framework en biedt een specifieke functionaliteit voor het bestrijden van witwaspraktijken en fraudebeheer.

Deze oplossing is eenvoudig uit te breiden en aan te passen aan bestaande processen van de klant gericht op de aard en identificatie van risico's, producten en klanten. De nieuwe functionaliteit is in staat om verschillende detectiesystemen te combineren, zodat een meer volledig beeld ontstaat van mogelijke notificaties. Het verbetert tevens de operationele efficiëntie van de beheerprocessen van de notificaties met maximaal 60 procent en levert de organisaties aanzienlijke kostenbesparingen op.

"Door het groeiende aantal producten en diensten voor klanten in meerdere marktsectoren, opereren banken en andere financiële instellingen tegenwoordig onder zeer streng toezicht op het gebied van regelgeving voor risico, fraude en compliance; hetgeen een zeer grote uitdaging vormt", aldus Reetu Khosla, directeur Financial Crime Solutions bij Pegasystems. "Tot nu toe moesten zij dagelijks duizenden meldingen beheren en onderzoeken vanwege het gebruik van handmatige processen. Deze aanpak is kostbaar en inefficiënt, zeker omdat minder dan vijf procent van de meldingen uiteindelijk echte hits zijn."

Investigation Management Backbone
Het Financial Crimes Management Framework maakt gebruik van Pegasystems' Build for Change ®-technologie om gebruikers van de essentiële componenten te voorzien die nodig zijn voor de ontwikkeling van waarschuwingsmeldingen in geval van fraude en het witwassen van geld en een 'controle backbone' die past binnen hun organisatie. Als onderdeel van dit framework automatiseert de nieuwe SmartTriage functionaliteit het beheer van de meldingen en controles van de diverse detectiesystemen. Dit resulteert in verbeterde controle en compliance en reduceert de verwerking van 'false positives' tot een minimum. Het Financial Crimes Case Management Framework biedt geïntegreerd case management van begin tot het eind voor alle bedrijfsafdelingen - waaronder detailhandel, makelaardij en privévermogensbeheer - en risicogroepen zoals sancties, bewaking van risicovolle klanten, witwaspraktijken en interne en externe fraude.

De belangrijkste functionaliteiten van dit Framework zijn:


* Auto-Duplicate Search - identificeert dubbele meldingen, waarbij één melding wordt verwerkt en het vermeende duplicaat automatisch wordt verwijderd met een uitgebreid audit trail;


* Auto-Grouping Related Alerts - automatische identificatie en groepering van verwante meldingen via risicopatronen in een of meerdere cases, gebaseerd op het soort onderzoek en alert attributes. Dit zorgt bovendien voor efficiencyverbetering, aangezien het onderzoeken van verwante meldingen binnen één case door een enkele onderzoeker kan worden uitgevoerd;


* Behavioral Resolution of Alerts - het verminderen van 'false positives' door het automatisch oplossen van meldingen op basis van eerdere gevallen en bedrijfsonderzoek (due diligence), dus verhoging van het percentage 'straight-through processing' (STP);


* Auto-Risk Rate - elk melding en case wordt automatisch voorzien van een risicopercentage, waardoor meldingspercentages afkomstig van verschillende systemen consistent worden gerouteerd volgens de juiste prioriteit. SmartTriage maakt ook dynamische verandering van risicobeoordeling mogelijk aangezien attributes kunnen veranderen in SAR (suspicious activity report), Know Your Customer (KYC) gegevens, soort verdachte activiteit en het aantal meldingen.

Pegasystems, Regus WTC, Zuidplein 36, 1077 XV in AMSTERDAM Telefoon: 020 7997941, Website: www.pega.com

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee 's werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De 'Build for Change®' technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems' suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën. Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:

Influx PR - Gerline van Wijnen/ Marleen Lassche - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 366 3034, e-mail: gerline@influx-pr.com / marleen@influx-pr.com