Ingezonden persbericht


Design Bridge geeft Lessini een opvallend nieuwe outfit

PERSBERICHT - Amsterdam, 28 april 2009. In opdracht van H.J. Heinz B.V. heeft international branding agency Design Bridge een nieuw verpakkingsconcept ontwikkeld voor Lessini. Lessini is het merk achter een range bijzondere Light siropen en light fruitdranken en wordt nu als individueel merk, los van Roosvicee op de markt gebracht. Design Bridge slaagde erin Lessini een geheel eigen gezicht te geven.

Volledig herboren gaat het eigenzinnige Lessini Light op zoek naar de optimistisch ingestelde vrouw die midden in het leven staat en bewust keuzes maakt ten aanzien van wat ze drinkt. Haar persoonlijkheid vormde het uitgangspunt voor het concept en Design Bridge creëerde een verpakking die helder wit van kleur is met eigenzinnige smaakomschrijvingen, een opvallend lettertype en fruit dat het water in de mond doet lopen. En dat alles vormgegeven op een wijze die anders is dan wat er doorsnee in dit segment gebeurt.

Design Bridge ontwikkelde de nieuwe verpakkingen voor de Lessini light siropen lijn bestaande uit de klassiekers Cactroen (Cactus-Citroen), Framberry (Framboos-Cranberry) en Mangloen (Mango-Lemon-Meloen). Daarnaast wordt de collectie uitgebreid met Sinabei (Aardbei - Bloedsinaasappel) en een wisselende reeks Limiditions die in een beperkte oplage verkrijgbaar zijn. Design Bridge ontwierp eveneens de compleet nieuwe serie verkwikkende fruitdranken. Stuk voor stuk luisteren deze ook naar spannende namen. Zo zijn daar Bertroen (Bergamot - Citroen), Gualoen (Guanabana - Watermeloen) en Manpaya (Mango - Papaya). Wat de verfrissende Lessini Light collectie bindt is dat ze allemaal gemaakt zijn van unieke smaakcombinaties met al het lekkere van fruit zonder al te veel calorieën. Lessini Light biedt hiermee een goede balans tussen genieten en een bewuste levensstijl.

Design Bridge is een internationaal branding agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en vernieuwen van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, Sara Lee, Heinz en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.

//////////////



Ingezonden persbericht