Audax Persbericht

Amsterdam, 28 april 2009

Vernieuwde HP/De Tijd aantrekkelijker en voor bredere doelgroep

De geheel vernieuwde HP/De Tijd ligt vandaag, met prinses Máxima op de cover, in de winkel. Daarmee is een belangrijke stap gezet in het herpositioneringstraject bij het opinieweekblad van Audax. Tegelijk met het blad wordt de compleet gewijzigde website www.hpdetijd.nl gelanceerd. Begin dit jaar was de reorganisatie van de redactie van HP/De Tijd achter de rug. Daarna heeft de redactie eendrachtig toegewerkt naar de herpositionering, waarbij zowel de inhoud als de vormgeving ingrijpend is gewijzigd. Hoofdredacteur Jan Dijkgraaf: "We hebben de formule van het blad aangescherpt, waardoor HP/De Tijd aantrekkelijker is gemaakt voor een bredere doelgroep. Rond de pijlers politiek, media, cultuur, maatschappij en werk en leven zijn nieuwe rubrieken gemaakt. Voorbeelden zijn een politieke rubriek Haagse Post, een feuilleton van Frans van Deijl, de historische rubriek Des Tijds en een wekelijkse tv-column. Verder is er meer aandacht voor beeld en de vormgeving is ingrijpend, maar subtiel, gewijzigd. Bij dit alles is één ding keihard overeind gebleven: het blijft een blad voor liefhebbers van die typische HP/De Tijd-verhalen." Uitgeverij Audax heeft vorig jaar ingestemd met een voortzetting van de wekelijkse frequentie van HP/De Tijd op een aantal voorwaarden. Zo moest de redactie met een derde worden ingekrompen en dient het blad na een herpositionering binnen twee jaar kostendekkend te zijn. Directeur Roland van Geest: "De lancering van het vernieuwde blad en de website zijn weer een belangrijke stap in dit proces. Tot nu toe blijft HP/De Tijd dit jaar binnen de door ons gestelde doelen en we hebben er alle vertrouwen in dat we de komende maanden gaan doorpakken." HP/De Tijd is een uitgave van Audax Publishing. Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven, verspreiden en retailen van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden wekelijks circa 3 miljoen exemplaren tijdschriften, Nederlandse en buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen verzonden. (einde persbericht)



Audax