Ingezonden persbericht


PERSBERICHT: Alterian CME Morello basis voor nieuwe website St. Antonius Ziekenhuis

Nieuwe website snel live door gebruikersvriendelijk CMS en flexibel projectmanagement.

Hilversum, 28 april 2009 - De nieuwe website van het St. Antonius Ziekenhuis is gebaseerd op web content management systeem Alterian Content Manager Enterprise Edition (CME) Morello. De ziekenhuisorganisatie gebruikt het CMS voor de intranet- en internetsite. Het St. Antonius Ziekenhuis is een nieuwe ziekenhuisorganisatie die is ontstaan uit een fusie van het Mesos Medisch Centrum en het St. Antonius Ziekenhuis. Het ziekenhuis telt zes locaties in Utrecht, Nieuwegein en Houten.

De website www.antoniusziekenhuis.nl speelt een belangrijke rol in de marketingstrategie van het ziekenhuis dat zich wil onderscheiden door de combinatie van hoogwaardige medische zorg en een gastvrij imago. Samen met Alterian heeft het St. Antonius Ziekenhuis binnen zes maanden een compleet nieuwe website neergezet. Zowel de huisstijl, content als de meeste functionaliteit zijn geheel vernieuwd. Bovendien biedt Alterian CME Morello de ziekenhuisorganisatie voldoende flexibiliteit om op termijn extra functionaliteit aan de site toe te voegen, waaronder een folderzoeksysteem en meertaligheid.

Voor de fusie waren er binnen de verschillende organisaties diverse websites en verschillende beheertools in gebruik. De overgang naar de nieuwe organisatie bood de gelegenheid om ook internet in het centrale content management systeem onder te brengen. De organisatie was al bekend met de voordelen van Alterian CME Morello, omdat er al met een eerdere versie voor intranet en de ORKA-kwaliteitsdocumenten werd gewerkt. Voor het intranet betekende de overgang naar de nieuwe organisatie een conversie van de bestaande content naar de nieuwe versie. De gevolgen voor de website waren drastischer, omdat deze volledig aan de nieuwe huisstijl moest worden aangepast en het CMS voor internet compleet gevuld moest worden met alle content.

De website vervult een belangrijke rol in de communicatie met de diverse doelgroepen, waaronder patiënten, verwijzers en bezoekers. Alle informatie over de verschillende activiteiten, specialismen en aandoeningen zijn nu te raadplegen via een heldere navigatiestructuur. Daarbij is gezocht naar een goede balans tussen vormgeving, content en navigatie. Het gebruiksgemak van Alterian CME Morello, de Smartclient en de flexibiliteit van zowel het Alterian-team als de projectleden van het St. Antonius Ziekenhuis hebben ervoor gezorgd dat dit ook gerealiseerd is. Bezoekers uit de diverse doelgroepen kunnen informatie nu snel vinden, terwijl ook de achterliggende structuur eenvoudig aan te passen en uit te breiden is.

Door de gebruikersvriendelijke opzet van Alterian CME Morello konden de betrokken medewerkers al na een korte training on the job zelf content ontwikkelen en via de heldere structuur ook snel publiceren. Bijkomend voordeel is dat de Alterian-oplossing workflow-functionaliteit biedt waarmee geautoriseerde mensen binnen de organisatie content kunnen maken. Het goedkeurings- en publicatieproces is zo geregeld dat de marketing & communicatieafdeling de controle behoudt om de eenduidigheid en structuur van de site te bewaken.

Marit Bosman, senior marketeer en voorzitter van de projectgroep digitaal van het project Rebranding van het St. Antonius Ziekenhuis: "De fusie was het startsein voor een omvangrijk rebrand-project. Voor het intranet betekende dat een 1-op-1 conversie van de informatie. De website moest echter helemaal opnieuw ontwikkeld worden, inclusief huisstijl, content en functionaliteit. Bovendien hadden we te maken met een enorme tijdsdruk. Daardoor liepen processen als ontwikkeling, programmeren, contentcreatie en testen soms door elkaar. Door de combinatie van de gebruikersvriendelijkheid van Morello en de professionele en flexibele instelling van zowel de Alterian-projectleden als de projectbetrokkenen in het St. Antonius Ziekenhuis hebben we de site op tijd live gekregen. We hebben nu een stabiele en schaalbare basis ontwikkeld die we eenvoudig verder kunnen uitbouwen met extra content en functionaliteit."

Over Alterian | Mediasurface
Alterian(LSE: ALN) levert wereldwijd aan meer dan 1000 organisaties het geïntegreerde Alterian Marketing Platform. Door de unieke combinatie van content management, email, analytics, database- en operationele marketing op een gemeenschappelijke data infrastructuur, is het platform van Alterian een praktische en kostenefficiënte oplossing voor marketeers om klanten optimaal te leren kennen en bedienen. Ons geïntegreerde marketing platform bestaat uit een reeks producten. Voor online activiteiten zijn dat:


· Alterian Content Manager
o Morello is het CMS bij uitstek van grotere organisaties voor het beheren van hun websites en andere online kanalen. o Immediacy is een intuïtieve oplossing voor het beheer van websites en intranetten voor middelgrote organisaties.
· Alterian Messenger is een uiterst krachtige en flexibele oplossing voor het uitvoeren van email campagnes, het verzenden van nieuwsbrieven en andere emailtoepassingen. Per jaar worden met Alterian Messenger software meer dan 4 miljard emailberichten verstuurd.
· Data Discovery & Visualization (DDV) stelt u in staat om in real-time analyses op uw data uit te voeren om zodoende eenvoudig gedragspatronen en doelgroepen te identificeren.

Voor meer informatie over Alterian: www.alterian.com

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:

Alterian | Mediasurface
Annet Blanken
Tel 035 625 78 90
GSM 06 52 43 71 91

Annet Blanken
Marketing Communications

t: +31 (0)356 257 890
m: +31 (0)652 437 191
e: annet.blanken@alterian.com

Alterian | www.alterian.com | LSE:ALN

Naarderweg 16, 1217 GL Hilversum, Netherlands | t: +31 (0)35 625 7890 | f: +31 (0)35 625 7899 Trade register nr. 32077736, K.v.K. Gooi- en Eemland, Netherlands | VAT Number: NL 8084.07.934.B.01

Webinar: From Planning to Execution - The Strategic Advantage of Efficient Marketing Operations Thursday, May 21st, Presented by MarketSphere