Ingezonden persbericht


Gemeente Amsterdam selecteert Inter Access als mantelpartij voor ICT-dienstverlening

Hilversum, Amsterdam, 29 april 2009 - De Gemeente Amsterdam heeft na een Europese aanbesteding Inter Access geselecteerd als mantelpartij voor vier percelen. Inter Access zal de Gemeente Amsterdam gaan ondersteunen op het gebied van strategische ICT-vraagstukken, project- en lijnmanagement, systeemontwikkeling en beheer en onderhoud. Amsterdam en Inter Access sloten een overeenkomst voor twee jaar met een optie voor verlenging van maximaal twee jaar. Aan de aanbesteding namen 33 partijen deel. Het contract werd ondertekend door Evelyn Lindeman, directeur Concern Financiën Gemeente Amsterdam en Michel de Meijer, CEO van Inter Access.

Inter Access heeft al vanaf de oprichting in 1979 contacten met de Gemeente Amsterdam. Zo ontwikkelde het bedrijf samen met het toenmalige GCEI (Gemeentelijk Computercentrum Elektronische Informatieverwerking) het GBA/GBS-systeem voor Amsterdam. Inter Access heeft in de loop van de tijd met nagenoeg alle vijftig diensten, bedrijven en stadsdelen van de gemeente samengewerkt op het gebied van advisering, projectmanagement, systeemontwikkeling, beheer, en onderhoud en infrastructuur.

"Wij zijn erg blij dat de Gemeente Amsterdam gekozen heeft om de relatie met Inter Access voort te zetten", zegt Michel de Meijer, CEO van Inter Access. "Wij hebben door onze langjarige samenwerking veel kennis en contacten opgebouwd, die ons in staat stellen op alle fronten hoogwaardige dienstverlening te bieden. Inter Access kijkt dan ook uit naar de komende twee jaar waarin we onze expertise en oplossingen combineren tot effectieve overheidsoplossingen."

Eerder dit jaar sloot Inter Access een soortgelijke mantelovereenkomst met 'collega-G4-gemeente' Den Haag voor dienstverlening op het gebied van beheer en ondersteuning. Inter Access levert de Gemeente Den Haag diensten op het gebied van onder meer systeembeheer, netwerkbeheer, gebruikersondersteuning, applicatiebeheer, functioneel beheer, databasebeheer, servicedesk en servicemanagement.

# # #

Over Inter Access

De vakkundigheid van de ruim 1.100 medewerkers in Nederland en België, gecombineerd met onafhankelijk ondernemerschap maken van Inter Access de IT-dienstverlener bij uitstek voor middelgrote en grotere organisaties in de publieke sector, handel, industrie en financiële dienstverlening. Inter Access biedt deze organisaties een totaalaanbod voor ontwerp, realisatie èn beheer van hun volledige informatievoorziening.

Met kerncompetenties rond IBM, Microsoft, Oracle, SAP en open source-technologie ontwikkelt Inter Access effectieve oplossingen voor 'het nieuwe werken', servicegeoriënteerde processen en adaptieve infrastructuren. Deze oplossingen zijn gericht op het creëren van een groter vermogen om te veranderen. Hiervoor ontvangt Inter Access jaar na jaar prestigieuze innovatieprijzen.

Inter Access onderscheidt zich door een eigen aanpak, waarbij het bedrijf elke dag werkt aan een open en constructieve werkrelatie met zijn klanten. Daardoor ontstaat er ruimte voor verandering, aanscherping en nieuwe inzichten.