Coolblue.be is de beste volgens de consument


Eerste editie `Webshop Awards' groot succes met 55.000 beoordelingen

ANTWERPEN, 20090429 -- Bij het onderzoek van Q&A Research & Consultancy gedurende de maanden maart en april 2009 zijn maarliefst 55.000 beoordelingen uitgebracht voor de Webshop Awards 2009 welke onderdeel zijn van de BeCommerce Awards. Coolblue.be is met haar webwinkels (onder meer Smartphoneshop.be) volgens de Belgische consument niet alleen de beste in de categorie "Consumentenelektronica", maar tevens de beste van de gehele sector.

In de categorie "Reizen" waar de prijskwaliteit verhouding het belangrijkste is, is Sunjets.be verkozen tot beste. Het verschil is slechts vier honderdste punt met nummer twee Neckermann. Dit verschil wordt gemaakt op het aspect prijsniveau. Neckermann is dan geen winnaar in de categorie "Reizen", op "Vliegtickets" blijven ze Cheaptickets.be en Brussels Airlines ruim voor.

Neckermann.com heeft tevens de categorieën "Huis, Tuin & Dier" en "Kleding & Toebehoren" op haar naam geschreven. In de categorie "Huis, Tuin & Dier" waren de verschillen groot met onder andere Brico.be. In de categorie "Kleding & Toebehoren" kwam BonPrix.be het dichtst bij op het aspect prijsniveau.

Yves Rocher, winnaar van de categorie "Schoonheid & Gezondheid" heeft onder andere Kruidvat.be achter zich weten te laten. Kruidvat.be kwam in de buurt op het gebied van prijsniveau. FreeRecordShop.be doet het in de categorie "Multimedia" beter dan FNAC. Voor FreeRecordShop.be is het de kunst om haar positie de komende jaren vast te houden met de plannen van Media Markt om een webwinkel te lanceren.

In de categorie "Diensten" zijn enkele andere aspecten meegenomen. Ebay.be mag zich winnaar noemen van deze categorie. In tegenstelling tot de andere categorieën is gebruiksvriendelijkheid van de website het belangrijkste aspect gevolgd door de overzichtelijkheid van de website en het aanbod van producten.

Over het onderzoek:
De Webshop Awards zijn een initiatief van BeCommerce en Q&A Research & Consultancy. Vanaf dit jaar zullen jaarlijks de Webshop Awards worden uitgevoerd. Webwinkels konden op twee verschillende manieren deelnemen aan de Webshop Awards. Enerzijds konden consumenten hun favoriete webwinkel nomineren en anderzijds konden webwinkels zich inschrijven via www.webshop-awards.be. Alle webwinkels met uiteindelijk meer dan 400 beoordelingen maakten kans op één van de prijzen. De webwinkel met het hoogste gemiddelde cijfer mag zich een jaar lang de winnaar noemen van de Webshop Awards 2009.





Ingezonden persbericht